نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۲ همزمان با سراسر کشور در دانشگاه زابل برگزار شد

۳۰ دی ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۶ کد : ۲۳۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۰۳۳
نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۲ همزمان با سراسر کشور در دانشگاه زابل برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه زابل:

نوبت اول آزمون سراسری سال 1402 با رعایت کامل مقررات و دستورالعمل‌های آموزشی و تأمین شرایط مناسب برای داوطلبان، طی روزهای پنجشنبه و جمعه 29 و 30 دی‌ماه همزمان با سراسر کشور در حوزه‌های امتحانی دانشگاه زابل برگزار‌شد. این دانشگاه به عنوان متولی و نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در برگزاری آزمون‌های سراسری منطقه سیستان، طی دو روز برگزاری فرایند آزمون پذیرای تعداد 3911 داوطلب در رشته‌های علوم تجربی، زبان‌های خارجی، علوم انسانی و هنر بود و به تفکیک، تعداد 2530 خانم و 1381 آقا در حوزه‌های مختلف برگزاری آزمون در این دانشگاه حضوریافتند.

صبح روز پنجشنبه تعداد 1708 داوطلب (1108 خانم و 600 آقا) در گروه آزمایشی علوم تجربی؛ عصر پنج شنبه 270 داوطلب (165 خانم و 105 آقا) در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی؛ صبح روز جمعه 1600 داوطلب ( 1000 خانم و 600 آقا) در گروه آزمایشی علوم انسانی و عصر جمعه 333 داوطلب ( 257 خانم و 76 آقا) در گروه آزمایشی هنر؛ در حوزه‌های امتحانی دانشگاه زابل متشکل از ساختمان‌های ابوسعید سجزی، دانشکده ادبیات و سالن ورزشی امام رضا(ع) به رقابت پرداختند.

در این آزمون نیز همچون همیشه، تمرکز بر دستورالعمل های ابلاغی و پیش‌بینی تمهیدات و تدابیر لازم جهت ایجاد محیط و شرایط ایمن برای داوطلبان، به عنوان اصلی ترین وظیفه توسط مسئولین برگزار‌کننده آزمون در دانشگاه مدنظر قرارگرفته شد و با تکیه بر تجارب حاصل از برگزاری آزمون سراسری در ادوار گذشته؛ با بسیج تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود در دانشگاه برای توسعه و آماده‌سازی فضاهای فیزیکی منطبق بر اصول صحت برگزاری آزمون، به شایستگی به انجام رسید.

شایان ذکر است دکتر افراسیاب رئیس دانشگاه با همراهی دکتر حبیب‌اله دهمرده نماینده مردم شریف سیستان در مجلس شورای اسلامی ضمن حضور در حوزه‌های امتحانی دانشگاه زابل، روند و نحوه برگزاری آزمون را مورد بررسی قرار داده و در جریان میزان رضایتمندی شرکت کنندگان حاضر در جلسه قرار گرفتند.

گفتنی‌است امسال برای نخستین بار آزمون سراسری ورود به دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در دو نوبت برگزار می‌شود که نوبت اول با شرکت ۹۷۸ هزار و۴۶۰ داوطلب از سراسر کشور در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ دی ماه برگزار شد و دومین مرحله نیز طی دو روز و در تیرماه سال آتی برگزار خواهد شد.

 

کلید واژه ها: برگزاری آزمون آزمون سراسری حوزه امتحانی دانشگاه دانشگاه زابل


( ۷ )

نظر شما :