آیین معرفی و تجلیل از سرآمدان آموزشی دانشگاه زابل به مناسبت بزرگداشت مقام معلم و هفته آموزش برگزار شد

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۷:۱۶ کد : ۳۸۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۰۰۰
آیین معرفی و تجلیل از سرآمدان آموزشی دانشگاه زابل به مناسبت بزرگداشت مقام معلم و هفته آموزش  برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه زابل:

آیین معرفی و تجلیل از سرآمدان آموزشی دانشگاه زابل به مناسبت بزرگداشت مقام معلم و هفته آموزش برگزار شد. طی این مراسم که با حضور اعضای هیات علمی دانشگاه زابل به همراه خانواده های محترم آنها در محل سالن همایش آیت ا...رفسنجانی دانشگاه برگزار شد از سرآمدان آموزشی دانشگاه تجلیل به عمل آمد.

در ابتدای جلسه دکتر افراسیاب، رئیس دانشگاه زابل ضمن تبریک هفته معلم، بیان نمود: در این مراسم فرصتی فراهم شده است تا برای اولین بار از سرآمدان آموزشی در دانشگاه تجلیل به عمل آوریم که بر مبنای سیاست گذاریهای جدید وزارت عتف از این پس درکنار تجلیل از سرآمدان پژوهشی، فرهنگی و فناوری، شاهد آن خواهیم بود. با بازبینی آیین نامه¬ های ارتقا و تبدیل وضعیت، بزودی مشاهده خواهیم کرد که اعضای هیات علمی باید در زمینه های متفاوتی نقش آفرینی کنند و امیدواریم در قبال این نقش آفرینی ها امتیازات لازم برای تعیین مرتبه خویش را کسب کنند. وی افزود: استاد باید سعی در تقویت زبان مشترک و مرجعیت علمی برای دانشجویان نسل جدید باشد و شاگردپروری یکی از کارهای بسیار مهمی است که استاد باید انجام دهد.

در ادامه حاج آقای مهران، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه زابل درخصوص ارزشمند بودن مقام استاد در دین اسلام بیان نمود: در آیات متعددی از قرآن پس از توصیه به احترام به پدر و مادر بلافاصله درباره احترام به استاد توصیه شده است. ایشان با ذکر حدیث «إنّما بٌعِثٌ مٌعَلّما» به اهمیت مقام معلم از زبان پیامبر (ص) اشاره کرد و افزود؛ هیچ کسی جریان سازتر از مقام استاد و معلم نیست، جریانی که می تواند باعث رشد و تعالی شاگرد باشد یا به زوال منتهی شود که به نگاه بستگی دارد، اگر نگاه استاد آموزشی باشد باید در کنار آن پرورش نیز وجود داشته باشد.

در ادامه دکتر طباطبایی، معاون آموزشی دانشگاه زابل بیان نمود: امروزه دانشگاه به عنوان یکی از محورهای تمدن آفرین، نقش اساسی را درتحقق جامعه مبتنی بر دانایی ایفا می کند. از همین روی تربیت نیروی کارآمد، متعهد و با اخلاق همراه با انتقال صحیح دانش به عنوان مهم ترین نقش اساتید دانشگاه به شمار می آید. بدین جهت معاونت آموزشی وزارت عتف دستورالعمل انتخاب سرآمدان آموزشی را به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی ابلاغ نموده است. در همین راستا معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه زابل در مسیر تأکید بر این نقش مهم اساتید و به منظور تجلیل از سرآمدان آموزشی و تکریم شأن و منزلت ایشان نسبت به تدوین شیوه نامه انتخاب ‌سرآمدان آموزشی اقدام نموده است.

حسن ختام این مراسم معرفی و تجلیل از سرآمدان آموزشی دانشگاه بود که تعداد 8 نفر از سرآمدان آموزشی دانشکده ها انتخاب و مورد تجلیل قرارگرفتند.

کلید واژه ها: معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی


( ۹ )

نظر شما :