گرامی‌داشت روز جهانی شهرسازی

۰۴ آذر ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۷ کد : ۶۲۳ اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۸۸
گرامی‌داشت روز جهانی شهرسازی

در تاریخ ۲۱ آبان ماه ۱۴۰۲ به مناسبت روز جهانی شهرسازی گرامیداشتی با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی، انجمن علمی گروه شهرسازی، اساتید و دانشجویان مهندسی شهرسازی در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده کشاورزی برگزار گردید. هدف از گرامیداشت این روز، این است تا به همه شهرسازان و شهروندان یادآوری ‌نماید که شایستگی زندگی در شهرهایی را دارند که الزامات مناسب برای تأمین رفاه، آسودگی، سلامت و بهره‌مندی از محیط زندگی زیبا و دلپذیر در آنها رعایت شده است.

در این مراسم، معاون محترم فرهنگی دانشگاه، جناب آقای دکتر رهدار ضمن تبریک این روز به اهمیت فعالیت‌های فوق‌برنامه دانشجویان و بهره‌گیری صحیح از توانمندی دانشجویان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری و اجتماعی اشاره نمودند.

سپس مدیرگروه محترم شهرسازی، جناب آقای مهندس یاوری به اهمیت این روز در آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به عموم مردم و حرفه‌مندان این رشته پرداخته و نقش و اهمیت شهرسازان در ارتقای محیط را تبیین نمودند. در ادامه ایشان ضمن اشاره به بیانیه امسال روز جهانی شهرسازی، «جهانی بیاموز، محلی اقدام کن» به اهمیت و نقش مهم این رشته در توجه به کار با محیط‌زیست بجای کار در مقابله با آن و توجه به شهرسازی پایدار در مداخلات کلان و خرد پرداختند.

کلید واژه ها: شهرسازی روز اهمیت فرهنگی محیط جهانی