برگزاری جشن "روز ملی معمار" در دانشگاه زابل

تاریخ : ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
محل برگزاری : دانشگاه زابل

برگزاری جشن "روز ملی معمار" در دانشگاه زابل

به گزارش روابط عمومی دانشگاه زابل:

مراسم بزرگداشت شیخ بهایی و روز معمار به همت دانشکده هنر و معماری و با حضور میهمانان مختلف از جمله معاون پژوهشی، معاون فرهنگی، جمعی از روسای دانشکده ها، اعضای هیأت علمی، یاوران علمی و دانشجویان دانشگاه زابل، در روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در محل آمفی تئاتر دانشکده کشاورزی دانشگاه زابل برگزار شد.

در این مراسم، دکتر رهدار معاون فرهنگی دانشگاه ضمن تبریک به دانشجویان گروه معماری، دانشجویان دانشکده هنر را به فعالیت در زمینه‌های هنری و فرهنگی ترغیب و تشویق کرد.

در ادامه، آقایان ابوالفضل حیدری رئیس دانشکده هنر و معماری و فرامرز حسن‌پور مدیر گروه رشته معماری ضمن تبریک روز معمار به همکاران و دانشجویان، در خصوص اهمیت رشته معماری، تاثیر گذاری منطقه ای و وظایف دانشجویان در این زمینه به ایراد سخنرانی پرداختند.

در این مراسم از دومین شماره ی مجله دانشجویی "کُلَک" رونمایی شد. این مجله توسط انجمن علمی گروه معماری راه اندازی شده و حاوی اطلاعات به روز در زمینه علوم جدید حوزه معماری است.

در این مراسم همچنین از دانشجویان فعال گروه معماری که در زمینه های مختلف از جمله: مسابقه طراحی ساختمان الحاقی آمفی تئاتر دانشکده هنر و طراحی فاز یک بیمارستان زهک و ... فعالیت داشتند، تقدیر شد.

در پایان مراسم مسابقه طراحی فاز بهسازی مسجد دانشگاه زابل به درخواست دفتر نهاد رهبری دانشگاه برگزار شد و دانشجویان تا دو هفته آینده فرصت دارند آثار خود را به دانشکده ارائه دهند.

علاوه بر این، نمایشگاهی جنبی از آثار دانشجویان گروه معماری در دانشکده هنر و معماری برپا شده و علاقه مندان میتوانند تا روز چهار شنبه از این بخش نمایشگاهی بازدید کنند.
در برپایی این مراسم، دانشجویان فعال انجمن علمی نقش پررنگی ایفا کردند و از سوی ریاست دانشکده مورد تقدیر قرار گرفتند.
با برگزاری این مراسم، گام مثبتی در جهت تشویق و حمایت از استعدادهای دانشجویان برداشته شده است و امید است که این اقدامات بتواند به بهبود و ترویج هنر و معماری در دانشگاه کمک کند.