کسب رتبه اول شرکت سبزگستران مردان آبادیس از واحدهای فناور مستقر در مرکز نوآوری و توسعه فناوری دانشگاه زابل

تاریخ : ۱۲ دی ۱۴۰۲
محل برگزاری : دانشگاه زابل

کسب رتبه اول شرکت سبزگستران مردان آبادیس از واحدهای فناور مستقر در مرکز نوآوری و توسعه فناوری دانشگاه زابل

به گزارش روابط عمومی دانشگاه «رویداد ایده های من» در پارک علم و فناوری استان سیستان و بلوچستان در مرحله استانی برگزار گردید. شرکت سبزگستران مردان آبادیس از واحدهای فناور مستقر در مرکز نوآوری و توسعه فناوری دانشگاه زابل رتبه اول استانی را کسب نمودند.

شایان ذکر است که جشنواره ایده های من فرصتی برای ایده های نوآورانه و خلاقانه در راستای آبادانی و پیشرفت استان سیستان و بلوچستان بوده است. این جشنواره در سه بخش کشاورزی، صنعت و معدن، گردشگری در روز ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۲ در پارک علم و فناوری استان برگزار گردید. در این رویداد ۲۸ طرح و ایده از کل استان ارائه شد که سه ایده به عنوان ایده­های منتخب داوران مورد تایید قرار گرفت.

شرکت سبز گستران مردان آبادیس از واحدهای فناور مستقر در مرکز نوآوری و توسعه فناوری دانشگاه زابل با ایده کشت نشاء هیدروپونیک گیاهان و محصولات کشاورزی در گلخانه و محیط کنترل شده به عنوان طرح برتر، برگزیده گردید. خانم مهندس اکبری شهریاری مدیر عامل اظهار داشتند که مزایای این روش صرفه جویی در مصرف آب و عدم نیاز به خاک می باشد. کشت هیدروپونیک کشاورزی را از وابستگی به خاک بی کیفیت و ناسالم بی نیاز می­کند و باعث صرفه جویی در هزینه ها می گردد، همچنین حذف استفاده از سموم و آفت کش ها و کاهش ابتلای گیاهان به بیماری ها، تولید محصولات کشاورزی در مناطقی با آب و هوای نامناسب، در شرایط بحران آبی و وجود خاک فقیر از مزایای تولید نشا به روش هیدروپونیک می باشد.