بازدید علمی وتحقیقاتی اعضای هیأت علمی دانشگاه زابل از کارخانه تولیدی- صنعتی آویسا پارسه زابل

تاریخ : ۱۷ دی ۱۴۰۲
محل برگزاری : زابل

بازدید علمی وتحقیقاتی اعضای هیأت علمی دانشگاه زابل از کارخانه تولیدی- صنعتی آویسا پارسه زابل

به گزارش روابط عمومی دانشگاه زابل،

دفتر ارتباط با صنعت و جامعه معاونت پژوهشی دانشگاه در راستای تسهیل و ارتقاء ارتباط دانشگاهیان با صنعت و جامعه در راستای ارتقاء کمی و کیفی ارتباط دانشگاه با مراکز اقتصادی و صنایع در سطوح بین‌المللی، ملی و استانی به منظور نیل به خودکفایی، استفاده از توانایی­ها و پتانسیل دانشگاه برای رفع نیازهای پژوهش و فناوری صنعت و جامعه و ارائه خدمات مشاوره­ای به دستگاه­های اجرایی و صنایع، بازدید علمی وتحقیقاتی اعضای هیأت علمی از کارخانه تولیدی- صنعتی آویسا پارسه زابل را در دی ماه 1402 برنامه­ریزی نمود. این بازدید توسط گروهی متشکل از اعضای هیأت علمی دانشکده فنی و مهندسی، دانشکده علوم پایه و دانشکده آب و خاک صورت پذیرفت.

کارخانه تولیدی صنعتی آویسا پارسه زابل با هدف تولید لوله و اتصالات GRP در سال ۱۳۹۴ در استان سیستان و بلوچستان، توسط بخش خصوصی به بهره­برداری رسید و در سال ۱۳۹۵ فاز دوم تولید کارخانه راه­اندازی و مورد بهره­برداری قرار گرفت.  در این بازدید اعضای هیأت علمی با فرآیند تولید لوله GRP با سایزهای مختلف از 100 میلی­متر تا 4000 میلی­متر و همچنین اتصالات مختلف شامل زانو، سه­راهی، تبدیل و کوپلینگ در قطرهای مختلف آشنا گردیدند.

این مجموعه در حال حاضر با امکانات سخت­افزاری و با وجود پرسنل مجرب یکی از قطب­های توانمند تولید لوله کامپوزیتی از جنس  GRP و اتصالات آن در کشور است.

پس از بازدید، جلسه­ای با حضور مدیر عامل و اعضای هیأت علمی بازدید کننده برگزار شد در این جلسه بر پیوند بیشتر دانشگاه و کارخانه تولیدی- صنعتی آویسا پارسه و استفاده متقابل از توانمندی­های طرفین تأکید گردید.