جشن بزرگ چهل و چهارمین فجر انقلاب اسلامی در دانشگاه زابل برگزار شد

تاریخ : ۰۲ اسفند ۱۴۰۱
محل برگزاری : دانشگاه زابل

جشن بزرگ چهل و چهارمین فجر انقلاب اسلامی در دانشگاه زابل برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه زابل:

جشن بزرگداشت چهل و چهارمین فجر انقلاب اسلامی به همت بسیج دانشجویی در محل سالن همایش آیت ا... رفسنجانی دانشگاه زابل برگزارشد. طی این مراسم که با حضور دکتر افراسیاب رئیس دانشگاه؛ حجه الاسلام و المسلمین عزیزی امام جمعه زابل؛ مهندس سنجرانی معاون استاندار و فرماندار ویژه زابل؛ دکتر کیخا مدیرکل صداوسیما استان سیستان و بلوچستان؛ هیات رئیسه و جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه زابل برگزار شد، از سال ها تلاش و فعالیت فرهنگی آقای سلطانعلی جهانتیغ شاعر و فعال فرهنگی استان نیز تقدیر به‌عمل‌آمد.

در آغاز این مراسم دکتر افراسیاب رئیس دانشگاه ضمن خیرمقدم به میهمانان و مدعوین، چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و مبعث پیامبر گرامی اسلام را شادباش گفت و با ابراز خرسندی از شور و حضور مجدد دانشجویان، از آنان به عنوان عامل هویت‌بخشی و تزریق نشاط و روحیه سرزندگی به فضای دانشگاه یادکرد. وی با تاکید بر اهمیتِ نقش و جایگاه بسیج دانشجویی در بدنه‌ی دانشگاه، از برنامه‌ریزی و حمایت همه‌جانبه مجموعه مدیریتی دانشگاه زابل از برگزاری اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت برای دانشجویان، اعضای هیات‌علمی و کارکنان خبر‌داد و نقش فرهنگیِ بسیج دانشجویی در تحقق این مهم را بسیار حائز اهمیت توصیف کرد.

مهندس سنجرانی معاون استاندار و فرماندار ویژه زابل از جوانان و دانشجویان به عنوان سرمایه‌های علمی و معنوی و مولفه‌های اصلی در ساخت و پرداختِ آینده کشور یادکرد و ضمن ابراز خرسندی از راهبردها، توانمندی‌ها و مجموعه اقدامات گسترده دانشگاه زابل جهت ارائه آموزش و توسعه پژوهش در منطقه افزود: کارگروه‌هایی با مشارکت اعضای هیات‌علمی متخصص و صاحب‌نظر در حوزه‌های زیست محیطی، مبلمان شهری، عمران و آبادانی، ترافیک و ... شکل‌گرفته‌است و فرمانداری ضمن استقبال از مشارکت و هم‌افزایی نخبگان دانشگاهی ، پذیرای تمامی نظرات و پیشنهادات سازنده برای آبادانی شهر و ارتقای زیست مردم می‌باشد.

حجه‌الاسلام‌والمسلمین عزیزی امام‌جمعه زابل در سخنان خویش با تشریحِ نگاه و  قرائت انقلاب اسلامی از آموزه های دین مبین اسلام، آن را متضمنِ عزت و سربلندی مسلمین دانست و افزود: اسلام دینی است که ظلم را نفی کرده و به استناد آیات و روایات فراوان به مسلمانان تاکید‌می‌کند در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... نه ستمگر باشند و نه سلطه‌پذیر. وی با تبیین قاعده فقهی نفی‌سبیل، مهم‌ترین دلیل قرآنی در تدوین آن را آیه 141 سوره نسا و استناد به حدیثی توصیف‌کرد که منطبق بر آن اسلام در هر چیزی اولی و برتر است و بیان‌داشت: این یک قاعده فقهی مسلم و اجباری و مورد تاکید و وثوق همه علمای تشیع و تسنن است که 14 اصل از اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز مستند به آن بوده و پایه و مبنای سیاست خارجی جمهوری اسلامی به ویژه در برخورد و موضع‌گیری قاطع نسبت به رژیم غاصب و کودک‌کش و نسل‌برانداز صهیونیستی را نیز شکل می‌دهد.

دکتر کیخا مدیر کل صدا و سیمای استان سیستان و بلوچستان دیگر مهمان دانشگاه در این مراسم بود که ضمن پرداختن به پدیده عقل و جهل در دوران حاضر؛ از بهره‌گیری از معلومات برای کشف مجهولات به عنوان معنای دقیق تفکر یادکرد و افزود: امروزه جریان‌های معاند رسانه‌ای به دنبال آنند که با دروغ‌پردازی و تکیه بر مصادیق بارز جهل، با ارائه مجهولات، اذهان مخاطبان عمدتا جوان را به کشف معلومات موردنظر خود سوق دهند و اخبار جعلی و دروغین را با ارائه باورهای غلط، به عنوان حقیقت جلوه دهند. وی با تاکید بر ضرورت هوشیاری در این مقطع تاریخی و اشاره به نام های بزرگی از نامداران سیستانی و بلوچستانی افزود: فضاسازی‌های مسموم رسانه‌ای نباید باعث غفلت ما از تاریخ عمیق و ریشه داری که همواره مبتنی بر وحدت بوده است شود و ما را در دوقطبی‌سازی‌های جعلی گرفتار سازد.