مراسم روز ملی بسیج اساتید در دانشگاه زابل برگزار شد

۳۱ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۷:۵۴ کد : ۱۰۲۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۳۲
مراسم روز ملی بسیج اساتید در دانشگاه زابل برگزار شد

مراسم گرامیداشت روز ملی بسیج اساتید و سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران با شعار «استاد بسیجی، دولت مردمی و حکومت علوی» همزمان با سراسر کشور در دانشگاه زابل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه زابل:

مراسم گرامیداشت روز ملی بسیج اساتید به صورت متمرکز در کشور با حضور ۳۱ هزار استاد بسیجی برگزار شد. این مراسم با حضور مهندس ملاشاهی فرماندار ویژه شهرستان زابل، سرهنگ سنچولی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج زابل، حجت الاسلام والمسلمین فرجیان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه زابل، دکتر رکوعی سرپرست دانشگاه و اعضای هیأت رئیسه، اعضای هیات علمی و یاوران علمی، در سالن همایش های بین المللی دانشگاه زابل برگزار گردید.

 

در ابتدای مراسم دکتر رکوعی سرپرست دانشگاه زابل ضمن گرامیداشت سالروز شهادت استاد بسیجی و عالم مجاهد استاد شهید دکتر چمران بیان کرد: نامگذاری این روز، مبین این حقیقت است که «اساتید بسیجی» به عنوان پرچم‌داران فرهنگ و تفکر انقلابی در دانشگاه‌ها، می توانند با تکیه بر ولایت محوری و بصیرت انقلابی، به مسئولیت‌های اجتماعی، انسانی و اخلاقی خود عمل نموده، با هدایت درست و تربیت شایسته‌ی نسل‌های آینده‌ساز و ایجاد زمینه های مناسب برای تقویت دانش بومی، راهگشای پیشرفت نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف باشند.

سرپرست دانشگاه در ادامه تصریح کرد: امیدوارم جامعة بزرگ بسیج اساتید کشور همچون همیشه با دغدغه‌مندی نسبت به نظام و ارزش‌های انقلابی و جهاد خستگی‌ناپذیر در جبهه‌های علم و عمل؛ در جهت ارتقای شاخص‌های رشد و توسعه علم و فناوری در کشور گام بردارد و با پیروی از ارشادات حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مخلصانه و متعهّدانه در خدمت اهداف متعالی نظام مقدّس جمهوری اسلامی مجاهدت نماید.

حجت الاسلام و المسلمین فرجیان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه زابل شجره طیبه بسیج را یک نهاد ضروری فوری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست که بنیانگذار کبیر انقلاب، امام خمینی (ره) دستور تشکیل آن را داد. وی افزود: موفقیت و پیشرفت ما و دستاوردهای عظیمی که داریم با زیستِ بسیجی گره خورده است. همه ما باید در باور تفکر و عملمان رویکرد بسیجی داشته باشیم تا در عبور از گردنه‌های سخت و رسیدن به قله‌ها سربلند باشیم؛ همانند نخبگانی چون شهید گرانقدر دکتر چمران که برای دفاع از میهن خویش لباس رزم بر تن نمود و همچنین شهدای خدمت و در راس آنها شهید رئیسی عزیز.

سرهنگ سنچولی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج زابل، راز ماندگاری شهید چمران را در ذهن مردم مسیری دانست که آن شهید بزرگوار انتخاب کرد و بیان کرد: شهید چمران با وجود اینکه بهترین مدارج علمی را از معتبرترین دانشگاه‌های جهان کسب کرده بود سرنوشت ابدی خود را در مسیر کمک به خلق خدا و دفاع از میهن خویش قرار داد.

وی در ادامه به بررسی ویژگی‌های بارز شهید رئیسی پرداخت و افزود: آن شهید بزرگوار دردِ مردم را در سینه داشت و ذوبِ در ولایت بود. وی تصریح کرد: تفکر بسیجی و حضور آحاد مردم بود که نظام جمهوری اسلامی را در زمان دفاع مقدس بیمه کرد و امروزه هم این تفکر را به سراسر دنیا صادر نموده و باعث پیروزی هرچه بیشتر مقاومت در منطقه و در دنیا شده است.

مهندس ملاشاهی معاون استاندار و فرماندار ویژه زابل، با اشاره به اینکه بسیج به منزله پایگاه و خانه امنی برای همه است و در مقوله بسیج مرزبندی و محدودیت خاصی نداریم، گفت: اساتید بسیجی با روحیه جهادی و انقلابی و تلاش خستگی ناپذیر در راستای حل مشکلات منطقه و هم افزایی مسیر انقلاب را با قدرت ادامه دهند. وی در ادامه به نقش مهم دانشگاه در پیشران بودن در حوزه‌های مختلف و رِیل گذاری در محور توسعه و نیز در ایجاد شعور انتخاباتی و رأی آگاهانه مردم در جامعه تاکید کرد.

در پایان این مراسم نیز بیانیه‌ی بسیج اساتید قرائت شد.


( ۱ )

نظر شما :