چاپ کتاب بین‌المللی توسط عضو هیات علمی دانشگاه زابل در انتشارات اشپرینگر (Springer)

۲۲ مهر ۱۴۰۳ | ۰۸:۲۰ کد : ۱۱۴۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۵۶۲
چاپ کتاب بین‌المللی توسط عضو هیات علمی دانشگاه زابل در انتشارات اشپرینگر (Springer)

کتابی با عنوان Structural Reliability Analysis «تحلیل قابلیت اطمینان سازه ها (روشهای تحلیلی)» توسط عضو هیات علمی دانشگاه زابل و دانشگاه چین در انتشارات معتبر بین¬المللی اشپرینگر منتشر شد.
این کتاب حاصل تحقیقات 8 ساله "قابلیت اطمینان" بهروز کشته¬گر و همچنین پروفسور شان-پنگ ژو می‌باشد که در انتشارات Springer مجله Structural Integrity شماره 31 با شماره شابک 978-3-031-75197-4 به چاپ رسیده است. نویسندگان این کتاب دکتر بهروز کشته¬گر عضو هیئت علمی گروه مهندسی عمران دانشگاه زابل است که علایق تحقیقاتی او شامل تحلیل قابلیت اطمینان سازه‌ها، رگرسیون ناپارامتریک، تحلیل احتمالی و بهینه سازی مبتنی بر قابلیت اطمینان است. او همچنین بر روش‌های یادگیری ماشین و مدل‌سازی ریاضی تمرکز دارد. کار او بر رویکردهای کنترل پایدار، تحلیل حساسیت مبتنی بر گرادیان مزدوج و تکنیک‌های جستجوی تحلیلی قابلیت اطمینان تأکید دارد و دکتر Shun-Peng Zhu استاد مهندسی مکانیک دانشگاه علوم و الکترونیک و فناوری چین است. تحقیقات او بر طراحی خستگی، تحلیل قابلیت اطمینان سازه، فیزیک احتمالی خرابی، مدل‌سازی آسیب چندفازی و پیش‌بینی عمر سازه‌ها و مواد مهندسی متمرکز است.
این کتاب، یک کتاب علمی بر گرفته از روشهای تحلیلی قابلیت اعتماد در طراحی نوین سازه‌ها می‌باشد. این کتاب در هشت فصل جامع تدوین شده که با شروع روش‌های پایه و تعاریف کلیدی، به فرمول‌های مبتنی بر روش اولین مرتبه قابلیت اعتماد، مانند روش HL-RF و روشهای تکراری مبتنی بر حداکثر شیب، تمرکز بر کنترل هم‌گرایی و افزایش پایداری روشهای تکراری مبتنی بر حداکثر شیب، روش‌های توسعه یافته گرادیان و فرمول‌بندی‌های گرادیان مزدوج جهتی و همچنین مدل احتملاتی جستجوی حداکثر محتمل (MPP) را پوشش می‌دهد. در این کتاب به چالش‌هایی مانند کنترل ناپایداری و تنظیم امتداد جستجوی در فرایند تکرار MPP می‌پردازد. یک مدل بهینه‌سازی جدید برای جستجوی محتمل‌ترین نقطه (MPP) در فضای اصلی برای متغیرهای تصادفی مبتنی بر بازه‌ها معرفی شده ، که یک رویکرد پیشرفته برای بهینه‌سازی عدم قطعیت ارائه می‌دهد. این کتاب با روش‌های تحلیل قابلیت اطمینان مبتنی بر MPP و بحث‌های آینده‌نگر در مورد دیدگاه‌های تحلیلی در حال ظهور در این زمینه به پایان می‌رسد. برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.


( ۲۱ )

نظر شما :