پیام رئیس دانشگاه به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس

۲۵ مهر ۱۴۰۱ | ۰۹:۵۹ کد : ۱۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۴۲۷
پیام رئیس دانشگاه به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس

به گزارش روابط عمومی دانشگاه زابل:

دکتر افراسیاب با صدور پیامی فرارسیدن سی‌ویکم شهریورماه و آغاز هفته دفاع مقدس را گرامی داشت. متن این پیام بدین شرح می باشد:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ

به کسانی که جنگ بر آنان تحمیل شده رخصت جهاد داده شده است چراکه مورد ظلم قرار گرفته‌‏اند و البته خدا بر پیروزى آنان سخت تواناست

کلام الهی، آیه 39 سوره مبارکه حج

 

واپسین روز شهریورماه، یادبودِ آغاز هشت سال دفاع مقدس است. نکوداشتِ پایمردی بیداردلان آزاده‌ای است که دلاورانه با صلابت اراده و نور ایمان، در طول جنگِ نابرابری که از سوی نااهلان بر این سرزمین تحمیل شد ایستادگی کردند و بیرق آزادگی و ایثار را بر بلندای قله‌های عزت و افتخار به اهتزاز درآوردند.

هفته بزرگداشت دفاع مقدس، ویترین گرانبهایی است که مجموعه ای از برجسته ترین افتخارات فرزندان ایران در پاسداری از ارزش‌های ملی و مرزهای میهنی و اعتقادی را میتوان در آینه‌ی روشنِ آن به تماشا نشست. این هفته یادگار ارزشمندی از هنگامه‌ی اتحاد و همبستگی مردم ایران در ایفای رسالت تاریخی خود و به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) "اوج افتخارات ملت ایران" است که فرصت ارزشمندی برای تجدید میثاق با آرمان‌های شهیدان و ایثارگران و یادگاران هشت سال دفاع مقدس را فراهم می‌سازد.

بدینوسیله ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره) و شهیدان والامقام دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، آغاز هفته دفاع مقدس را به تمامی همکاران ارجمندم در خانواده بزرگ دانشگاه زابل شادباش می‌گویم و توفیق روز افزون مردم شریف ایران اسلامی در پیروی و پاسداری از مسیر و میراث پرافتخار شهیدان را از خداوند منان مسئلت می‌نمایم.

کلید واژه ها: دفاع دفاع مقدس مقدس هفته ایران آغاز شهیدان