چاپ مقاله محققان گروه شیمی دانشگاه زابل در مجله معتبر Advanced Materials

۱۷ دی ۱۴۰۱ | ۲۳:۳۴ کد : ۲۱۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۲۴
چاپ مقاله محققان گروه شیمی دانشگاه زابل در مجله معتبر Advanced Materials

به گزارش روابط عمومی دانشگاه زابل

مقاله محققان گروه شیمی دانشگاه تحت عنوان: Recent Advances in the Use of Covalent Organic Frameworks as Heterogeneous Photocatalysts in Organic Synthesis در مجله معتبر Advanced Materials دارای ضریب تاثیر 32، از انتشارات WILEY به چاپ رسید.

این مقاله توسط دکتر صبا دلیران محقق پسادکتری دانشگاه زابل (با حمایت مالی فدراسیون سرآمدان علمی) و دکتر علیرضا اویسی عضو هیأت‌علمی و استادیار شیمی آلی دانشگاه؛ با همکاری دانشگاه‌های اسپانیا  ازجمله دانشگاه پلی‌تکنیک والنسیا، دانشگاه مادرید و دانشگاه کوردوبا، به چاپ رسیده‌است.

با افزایش روزافزون تقاضای انرژی،‌ توسعه و کاربرد منابع انرژی پاک و تجدیدپذیر در جهان، هر روز ضروری‌تر به نظر می‌رسد. چارچوب های آلی کووالانسی (COFs) دسته­ی جدیدی از نانومواد متخلخل بلوری با واحدهای ساختاری آلی و پتانسیل‌های کاربردی قابل توجه هستند که به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد مانند مساحت سطح بسیار بالا، تخلخل زیاد، پایداری حرارتی و شیمیایی و چگالی کم، نظر پژوهشگران زیادی را به خود جلب کرده‌اند و تا کنون تعداد زیادی چارچوب جدید پلیمری پس از کشف اولین ساختار در سال 2005، سنتز و گزارش شده‌اند.

در این مقاله مروری، استفاده از پلیمرها یا چارچوب‌های آلی کووالانسی به عنوان نسل جدیدی از فوتوکاتالیست‌های نورمرئی در واکنش‌های شیمی و سنتز ترکیبات آلی مورد بحث و بررسی قرار گرفته‌اند. دسته بندی COFها، مکانیسم واکنش‌ها، تأثیرعوامل مختلف بر عملکرد این فوتوکاتالیست‌ها، فرصت‌ها و چالش‌های موجود در این حوزه به طور گسترده در این مقاله بیان شده‌است.

 

لینک دسترسی به مقاله:

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1002/adma.202209475

کلید واژه ها: دانشگاه مقاله آلی چارچوب شیمی گزارش


( ۸ )

نظر شما :