آیین بزرگداشت آغاز دهه فجر و چهل و چهارمین بهار انقلاب در دانشگاه زابل برگزار شد

۱۲ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۴:۵۱ کد : ۲۴۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۸۸
آیین بزرگداشت آغاز دهه فجر و چهل و چهارمین بهار انقلاب در دانشگاه زابل برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه زابل:

همزمان با سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی و آغاز دهه مبارک فجر؛ آیین "زنگ انقلاب" و بزرگداشت چهل‌و‌چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور هیات‌رئیسه، اعضای هیات‌علمی و کارکنان دانشگاه زابل، در محل ساختمان ولایت برگزار شد.

در این مراسم حجه الاسلام و المسلمین مهران مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دانشگاه، ضمن تبریک آغاز دهه فجر و تقارن آن با ماه مبارک رجب و میلاد حضرت جواد الائمه (ع)، شماری از مهم ترین مصادیقِ مفهوم "خیر کثیر" در تاریخ انبیاء و ائمه را برشمرد و افزود: کنایه و استهزاء دشمنان به مومنان و رهروانِ حق، امری همیشگی بوده است که همواره از آن به عنوان حربه‌ای برای رویارویی با دین الهی بهره می‌جسته‌اند. بنابر آموزه های دینی و تاریخی، هر گاه این استهزاء به اوج خود می‌رسد، خداوند متعال با رقم زدن اتفاقی نیکو که از آن در کلام الهی به عنوان "خیر کثیر" یاد می‌شود موجبات رسوایی دشمنان و شادی دل مومنان را فراهم می‌سازد. وی از حوادث و اتفاقات اخیر کشور به عنوان نمودی از کینه و استهزای همیشگی جبهه استکبار و اعوان و انصار آن در متاثر ساختن نظام و انقلاب یاد کرد و گفت: تجربه تاریخی نشان داده است که عِرق ملی و میهنی همواره راهگشای ملت در مواجهه با دسیسه‌ها و رویارویی با شرایط دشوار تحمیلی به کشور بوده و دشمن را در پیشبردِ اهدافش ناکام گذاشته‌است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در ادامه افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون دشمنان داخلی و خارجی همواره بنا را بر نا امیدساختنِ مردم گذاشته‌اند و به طُرُق گوناگون سعی بر سوء‌استفاده از کلیدی‌ترین مفاهیم و شعارهای دین و انقلاب همچون آزادای و ارزش‌آفرینی برای زن داشته‌اند. پس وظیفه هر یک از ماست که به عنوان بخشی از بدنه دولت، بنا را بر خدمت و تلاش مفید و صادقانه بگذاریم و با شناخت صحیح وظایفی که در قبال کشور و انقلاب بر عهده‌داریم، تلاش کنیم تا مطابق با فرموده مقام معظم رهبری - مبنی بر اینکه « هرجا که قرار گرفته‌‌‌اید، همان‌‌‌جا را مرکز دنیا بدانید و آگاه باشید که همه‌‌‌ی کارها به شما متوجه است»- انجام وظیفه نماییم. وی از عدم انجام درست وظیفه‌ها به عنوان یکی از اصلی‌ترین مشکلات کنونی یاد کرد و کشور را نیازمند همت ها و اراده‌هایی دانست که با تکیه بر آن می توان تمامی مشکلات و دشواری ها را پشت سر گذاشت.

این آیین با حضور دانشگاهیان در یادمان شهدای گمنام دانشگاه و قرائت فاتحه و تجدید عهد و پیمان با آرمان‌های امام راحل و شهدای انقلاب به پایان رسید.

 

کلید واژه ها: انقلاب کشور مقام معظم رهبری


( ۵ )

نظر شما :