عضویت آزمایشگاه مرکزی دانشگاه زابل در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

۱۶ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۰:۵۸ کد : ۲۴۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۴۰
عضویت آزمایشگاه مرکزی دانشگاه زابل در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه زابل:

با توجه به سیاست‌های راهبردی دانشگاه زابل مبنی بر توجه و تمرکز بر امر پژوهش و ارتقای کیفیتِ فعالیت‌های تحقیقاتی به‌ویژه تقویت آزمایشگاه‌ها به عنوان یکی از زیر‌ساخت‌های اصلی توسعه‌ی پژوهش و فناوری؛ آزمایشگاه مرکزی دانشگاه زابل با تامینِ الزامات لازم و توسعه‌ی توانمندی‌های آزمایشگاهی، موفق به احراز شرایط عضویت در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی شد. بر این اساس و مطابق با دستورالعمل عضویت در شبکه، درخواست عضویت آزمایشگاه مرکزی دانشگاه زابل به دبیرخانه شبکه ارسال شد و پس از طی مراحل و فرایندهای مختلف در بررسی اطلاعات و توانمندی‌های موجود، توانست به عضویت در شبکه مذکور نائل شود.

آزمایشگاه مرکزی دانشگاه زابل به عنوان یک مجموعه مرجع آزمایشگاهی مشتمل بر بخش‌ها و واحدهای مجهز به دستگاه‌ها و فناوری‌های پیشرفته، با‌هدف ایجاد بستری برای بومی‌سازی پژوهش و فناوری مطابق با پتانسیل‌های منطقه‌ای و ملی مشغول به فعالیت است. این مجموعه آزمایشگاهی به موازاتِ ارائه خدماتِ منطبق بر تکنولوژی‌های پیشرفته آزمایشگاهی به اعضای هیات علمی و دانشجویان پژوهشگر دانشگاه زابل، تلاش دارد تا توسعه‌ی ایده‌های نوآورانه و هدایت آن‌ها در مسیر تجاری‌سازی و ارائه خدمات را میسر سازد و با توسعه و تعمیق همکاری با شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی؛ استفاده بهینه از منابع و امکان ارائه خدمات به جامعه علمی، صنایع کشور و متقاضیان داخل و خارج از دانشگاه را نیز ممکن نماید.

شایان ذکر است شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، شبکه‌ای جامع از توانمندی‌های آزمایشگاهی کشور در حوزه فناوری‌های پیشرفته و راهبردی است که به عنوان پلتفرم به اشتراک‌گذاری دستگاه‌ها و حمایت از توسعه کمی و بهبود کیفی خدمات آزمایشگاهی در کشور محسوب می‌شود. عضویت آزمایشگاه‌ها در این شبکه موجب بهبود کیفی و افزایش کمی خدمات آزمایشگاهی در حوزه‌های فناوری راهبردی، تسهیل در دسترسی پژوهشگران و صنایع کشور به خدمات آزمایشگاهی، ارتقای دانش فنی کارشناسان آزمایشگاه‌ها از طریق آموزش و به اشتراک‌گذاری تجارب می‌شود و باشگاه مشتریان آن نیز، تخفیف‌های متنوعی را به اعضای هیئت علمی، دانشجویان، شرکت های دانش بنیان و صنایع کشور ارایه می‌دهد.

 

کلید واژه ها: آزمایشگاه مرکزی شبکه آزمایشگاهی شبکه آزمایشگاهی فناوریهای راهبردی


( ۶ )

نظر شما :