نشست هم‌اندیشی اعضای هیات‌علمی با هیات‌رئیسه دانشگاه

۰۷ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۷:۲۱ کد : ۲۸۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۸۴
نشست هم‌اندیشی اعضای هیات‌علمی با هیات‌رئیسه دانشگاه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه زابل:

نشست هم‌اندیشی اعضای هیات‌علمی و هیات‌رئیسه دانشگاه زابل با محوریت بحث و تبادل‌نظر در خصوص مباحث جاری دانشگاه، در محل سالن کنفرانس آیت ا... رفسنجانی برگزار شد.

دکتر افراسیاب رئیس دانشگاه در آغاز جلسه با تاکید بر ضرورت هم‌اندیشی و مفاهمه جهت رویارویی با چالش‌ها و گذر از مشکلات موجود؛ از لزوم شفافیت در بیانِ محدودیت‌ها و مزیت‌های دانشگاه سخن گفت و افزود: بنا بر سیاست‌های جاری وزارت علوم؛ آموزش و تولید محتوا دیگر به عنوان تنها حوزه‌های اصلی دانشگاه‌ها محسوب نمی‌شوند و امروز مساله فناوری و شرکت‌های دانش بنیان به اولویت برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری وزارت عتف تبدیل شده‌است و جهت‌گیری‌های آتی و تخصیص اعتبار به دانشگاه‌ها بر اساس دستاوردهای نوآورانه و فناورانه آن‌ها و مزیت و ارزش افزوده‌ای که برای نظام و کشور تولید می‌کنند، صورت خواهد گرفت.

وی از مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان مسیرهای اصلیِ دستیابی به چارچوب‌های تعیین شده یاد کرد و با تاکید بر لزوم بازبینیِ الگوهای سنتی و تقویت و تدوین سیاست‌های نوآورانه افزود: تنها جریان اصیل و اثرگذار در تحقق اهداف توسعه‌ای سیستان، دانشگاه زابل است و آینده این دانشگاه نیز با تمرکز بر مراکز رشد و استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌های علمی برای تحقق توسعه، شکل می‌گیرد. رئیس دانشگاه زابل با اشاره به مزیت‌های غیرقابل انکاری که توسعه خدمات و گسترش فعالیت‌های دانشگاه فرهنگیان برای منطقه سیستان به دنبال خواهد داشت گفت: دانشگاه زابل همانطور که در سال‌های گذشته یاریگر این دانشگاه در تامین فضای آموزشی بوده است اکنون نیز با درنظر گرفتنِ منافع منطقه آمادگی دارد تا در قالب انعقاد تفاهم نامه، امکانات فیزیکی و فضاهای آموزشی خود را تا حد امکان در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار دهد و این دانشگاه را در انجام رسالت اصلی‌اش یعنی تربیت نیروی انسانی توسعه‌یافته یاری رساند.

وی افزود: متن تفاهم نامه همکاری در زمینه توسعه اهداف آموزشیِ دانشگاه فرهنگیان، پس از رایزنی با استاندار محترم و مسئولان وزارت علوم، با تاکید بر صیانت از کیان مادی و معنوی دانشگاه زابل و با تکیه بر پیش‌گامی همیشگی این دانشگاه در همراهی و همگامی با دستگاه‌های اجرایی و نهادهای علمی جهت ارتقای توسعه منطقه تدوین شده است و به محض اعلام آمادگی و حضور مسئولان دانشگاه فرهنگیان به امضای طرفین خواهد رسید.

در ادامه، اعضای هیات علمی حاضر در جلسه هر یک به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در خصوص مسائل پژوهشی و موانع رفاهی موجود پرداختند و در رابطه با مدیریت بهینه منابع و امکانات رفاهی موجود؛ قانونمندی و سامان دهی نحوه بهره برداری اعضای هیات علمی از منازل سازمانی با تاکید بر رعایت حقوق و تامین رضایت تمامی اعضا؛ بازنگری در آیین‌نامه گرنت و پژوهانه و ... بحث و تبادل نظر صورت گرفت. دغدغه‌های مطرح شده‌ی اعضای هیات علمی، توسط رئیس دانشگاه و معاون اداری مالی پاسخ داده شد و در پایان مقرر شد این سلسله نشست‌ها با هدف اطلاع هیات رئیسه از مشکلات اعضای هیات علمی به صورت منظم تشکیل شود و در رابطه با موارد مختلف هم‌افزایی و تبادل نظر صورت گیرد.

 

کلید واژه ها: دانشگاه زابل اعضای هیات علمی جلسه


( ۳ )

نظر شما :