مراسم روز ملی بسیج اساتید در دانشگاه زابل برگزار شد

۰۱ تیر ۱۴۰۲ | ۱۱:۵۹ کد : ۴۴۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۷۹۰
مراسم روز ملی بسیج اساتید در دانشگاه زابل برگزار شد

 مراسم روز ملی بسیج اساتید همزمان با سراسر کشور با حضور جمع کثیری از اساتید بسیجی در دانشگاه زابل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه زابل، در مراسم روز ملی بسیج اساتید، دکتر افراسیاب، رئیس دانشگاه زابل با گرامیداشت یاد و خاطره استاد دانشمند شهید چمران به خصوصیات اخلاقی و فضایل انسانی و صفت دانشمند بودن این شهید و الامقام اشاره کرد و گفت: شهید چمران در بهترین دانشگاه های خارج از کشور درس خوانده و تدریس می کردند و روزی هم که احساس تکلیف کردند همه را رها نموده و در روزگاری که مقاومت غریب بود در جنوب لبنان مشغول جنگ و جهاد با رژیم صهیونیستی شدند. امروزه مقاومت غریب نیست همه افتخار می کنند که در جبهه مقاومت هستند. اگر کسی  در آن دوره در جنوب لبنان لباس رزم با اسرائیل و هم پیمانان آن به تن می کرد  قطعا در میان کشورهای منطقه و حتی مردم جایگاهی نداشت و سال ها رنج واسارت و درد را به دوش می کشید. دکتر افراسیاب گفت: با هر نگاهی، وقتی قصد تبیین صفات انسان بسیجی و از آن بالاتر استاد بسیجی را داشته باشیم، به غیر از شهید چمران  و والا­تر از آن شهید بزرگ واقعا کسی را نمی توانیم در ذهن خودمان تصور کنیم دانشمندی تراز اول و با تدبیر که در راستای اهدافی بزرگ برای خودش رسالت قائل بود.

 وی در پایان گفت: رسالت بسیج اساتید امروز پررنگ تر و شاخص­ تر به نظر می رسد که باید مجددا تبیین و بازنگری شود. بایستی با کاستن ناامیدی ها تلاش کنیم عقب ماندگی ها را جبران کنیم و با حفظ انسجام بیشتر در انجام رسالت علمی و اجتماعی که بر عهده داریم تلاش بیشتری کنیم.

همچنین حجه الاسلام عزیزی امام جمعه معزز زابل، سالروز شهادت استاد بسیجی شهید دکتر چمران را گرامی ‌داشته و افزود: شهید چمران یک عارف به تمام معناست که در حیطه تخصص فیزیک منحصر نشد بلکه مادامی که در قالب یک انسان واقعی قرار گرفت خلیفه الله شد که هدف از خلقت انسان نیز همین بوده است. وی افزود: انقلاب ما با همه مشکلات و موانع به سمت نقطه نهایی خود در حال حرکت است و ما باید در آن نقطه از نقشی که داشتیم دفاع کنیم.

همچنین دکتر محمودرضا ملایی نیا، رئیس بسیج اساتید دانشگاه زابل سالروز شهادت استاد بسیجی و عالم مجاهد استاد شهید دکتر چمران را گرامی ‌داشت و روز ملی بسیج اساتید را تبریک و تهنیت گفت. ایشان با اشاره به فرازهایی از فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به مناسبت روز ملی بسیج اساتید که فرموده‌اند" چمران با عزت و عظمت و با تعهد به اسلام جان خودش را فدا کرد و در این دنیا شرف را بیمه کرد و در آن دنیا هم رحمت خدا را بیمه کرد" و " شهید چمران حقاً یک نمونه و مظهری از آن چیزی بود که انسان دوست دارد تربیت جوانان و دانشگاهیان ما به آن سمت حرکت کند" به جایگاه والای این استاد انقلابی و بسیجی بر اساس پیام مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: آن شهید بزرگوار مجاهدت زیادی در اطاعت از خداوند انجام دادند و به دلیل همین اطاعت از گناهان دوری کردند و تبلور این دو خصلت در راست گویی و کرامت و شناخت واجبات ایشان پیدا بود، و این شناخت است که به مجاهدت در راه خدا می انجامد وخداوند نیز به پاس این مجاهدت ایشان را در مسیر حق هدایت کرده، در این هدایت و مجاهدت به انها پایداری می بخشد و سرانجام این پایداری ها درحقیقت مقام والای شهادت است.

مراسم روز ملی بسیج اساتید همزمان با تهران در دانشگاه‌های سراسر کشور از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد و ۳۰ هزار استاد بسیجی در دانشگاه‌های سراسر کشور مخاطبان سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم بودند.

کلید واژه ها: بسیج اساتید


( ۳ )

نظر شما :