پیام تبریک رئیس دانشگاه به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر خم

۱۵ تیر ۱۴۰۲ | ۱۵:۳۱ کد : ۴۷۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۴۴۸
پیام تبریک رئیس دانشگاه به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر خم

دکتر پیمان افراسیاب رئیس دانشگاه در پیامی فرا رسیدن عید سعید غدیر خم را تبریک و تهنیت گفت. متن این پیام بدین شرح می باشد:

 

بسمه تعالی

 

غدیر دریایى از معارف است که اخلاق، کلام، فقه، فرهنگ و تفسیر را در خود جای داده است. غدیر روز کمال دین، آغاز دینداری، اتمام نعمت و روز نقش بستن کلام "مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ" بر چهره تاریخ و بر سرنوشت امت اسلام است. واقعه غدیر نشانه ای از تداوم رسالت پیامبر اکرم (ص) در ولایت علی(ع)، عید میثاق و عهد، عید عدالت و رهبری و عید ولایت و امامت است. غدیرخم، نقطه عطف ژرف‌اندیشی پیامبر خاتم (ص) برای قوام جامعه نوپا و نهال دیانتی بود که جامعه آن روز را دعوت به عقلانیت، اعتدال و پویایی کرد و راه رسیدن به سعادت و معنای چگونه زیستن را به آنها نشان داد.

اینجانب فرارسیدن این عید بزرگ را به تمامی مسلمین جهان به ویژه همکاران ارجمندم در خانواده بزرگ دانشگاه زابل تبریک و تهنیت می گویم و به شکرانه ی تکمیل دین و تتمیم نعمت، از خداوند متعال توفیق آن می طلبم که ما را رهروان شایسته ای در مسیر دستیابی به دیانت و عدالت و انسانیت قرار دهد و افتخار درک و بهره گیری صحیح از حکمت و اندیشه های مانای مکتب مولی الموحدین علی علیه السلام را نصیب مان بگرداند.

 

کلید واژه ها: پیام رئیس دانشگاه


( ۳ )

نظر شما :