نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ با حضور بیش از ۴۳۰۰ داوطلب همزمان با سراسر کشور در دانشگاه زابل برگزار شد

۱۵ تیر ۱۴۰۲ | ۱۶:۴۰ کد : ۴۷۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۰۱
نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ با حضور بیش از ۴۳۰۰ داوطلب همزمان با سراسر کشور در دانشگاه زابل برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه زابل:

 

نوبت دوم آزمون سراسری سال 1402 با رعایت کامل مقررات و دستورالعمل‌های سازمان سنجش آموزش کشور و تأمین شرایط مناسب برای داوطلبان، طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 14 و 15 تیر‌ماه همزمان با سراسر کشور در حوزه‌های امتحانی دانشگاه زابل برگزار‌ شد. این دانشگاه به عنوان مخزن اصلی سوالات آزمون سراسری ۱۴۰۲ در شهرستان زابل و منطقه سیستان، طی دو روز برگزاری فرایند آزمون پذیرای تعداد 4366 داوطلب در رشته‌های ریاضی، علوم انسانی، هنر، علوم تجربی و زبان‌های خارجی بود و به تفکیک، تعداد 3950 خانم و 416 آقا در حوزه‌های مختلف برگزاری آزمون در این دانشگاه حضوریافتند. گفتنی است، بدلیل حساسیت آزمون و با توجه به امکانات دانشگاه زابل از جمله نیروی انسانی مجرب و فضای فیزیکی مناسب، بیشترین تعداد داوطلبین در حوزه های دانشگاه زابل حضور داشته اند.

 

صبح روز چهارشنبه تعداد 1661 داوطلب (خانم) در گروه آزمایشی علوم انسانی و 240 داوطلب (90 خانم و 150 آقا) در گروه آزمایشی ریاضی؛ عصر چهارشنبه 475 داوطلب (350 خانم و 125 آقا) در گروه آزمایشی هنر؛ صبح روز پنج شنبه 1614 داوطلب (خانم) در گروه آزمایشی علوم تجربی و عصر پنج شنبه 376 داوطلب ( 235 خانم و 141 آقا) در گروه آزمایشی زبان های خارجی؛ در حوزه‌های امتحانی دانشگاه زابل متشکل از ساختمان‌های ابوسعید سجزی، دانشکده ادبیات و کتابخانه مرکزی در سایت جدید و سالن ورزشی امام رضا(ع) در سایت قدیم به رقابت پرداختند.

در این آزمون نیز همچون همیشه، تمرکز بر دستورالعمل های ابلاغی و پیش‌بینی تمهیدات و تدابیر لازم جهت ایجاد محیط و شرایط ایمن برای داوطلبان، به عنوان اصلی ترین وظیفه توسط مسئولین برگزار‌کننده آزمون در دانشگاه مدنظر قرارگرفته شد و با تکیه بر تجارب حاصل از برگزاری آزمون سراسری در ادوار گذشته؛ با بسیج تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود در دانشگاه برای توسعه و آماده‌سازی فضاهای فیزیکی منطبق بر اصول صحت برگزاری آزمون، به شایستگی به انجام رسید.

شایان ذکر است دکتر افراسیاب رئیس دانشگاه با همراهی سردار محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان و مهندس ملاشاهی فرماندار ویژه شهرستان زابل ضمن حضور در حوزه‌های امتحانی دانشگاه زابل، روند و نحوه برگزاری آزمون را مورد بررسی قرار داده و در جریان میزان رضایتمندی شرکت کنندگان حاضر در جلسه قرار گرفتند.

کلید واژه ها: کنکور


( ۹۹ )

نظر شما :