پیام رئیس دانشگاه زابل در بزرگداشت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی (ع)

۰۴ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۹:۱۵ کد : ۴۸۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۴۸۵
پیام رئیس دانشگاه زابل در بزرگداشت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی (ع)

به گزارش روابط عمومی دانشگاه زابل:

 

دکتر پیمان افراسیاب رئیس دانشگاه زابل طی پیامی فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی را به عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

 

باسمه تعالی

عاشورا، تجلی گاه مردانگی اَحرارِ والامقامی است که سر و جان باخته در راه خدا، مشعل ایمان را به شعله‌ی سرکشِ آزادگی افروختند و نقش خونین جاوید بر دفتر روزگار نگاشتند. شرحِ جانبازی خورشیدِ به خاک افتاده در کربلا و مفهوم حرکت آفرینِ مکتب عاشورا، سرمشق آزادگان و مساله آموزِ بیداردلان جهان در مبارزه با بیداد و ظلم یزیدیان زمان است که فریاد شورگستر ایستادگی در برابر بی‌تقواییِ ظالمان را در گوش سنگین خفتگان فرود می‌آورد و بشریت را به سمت دگرگونی و رستگاری موعود رهنمون می‌شود.

سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع)، چراغ هدایت و کشتی نجات مومنان است، که بزرگترین حماسه‌ی ظلم ستیزی در غوغای قیامش و عزت و آزادگی انسان در سایه‌ی نام بزرگش به بالندگی می‌رسد و جهانیان را به حق‌طلبی و خودسازی فرا می‌خواند.

بدین وسیله فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) را به عموم مسلمانان به ویژه همکاران ارجمندم در خانواده بزرگ دانشگاه زابل تسلیت عرض می‌نمایم و امید دارم که سایه‌ی عمل به فراز بلند «هَیهَات مِنّا الذِلَّه»، در زمره‌ی پیروان راستین مکتب حسینی قرار گرفته و از تعزیت این ایام برای بیداری و بینش و بصیرت اسلامی و اخلاقی بهره جوییم.

 

کلید واژه ها: پیام رئیس دانشگاه محرم


نظر شما :