بازدید رئیس دانشگاه زابل از امکانات مرکز نوآوری و توسعه فناوری دانشگاه زابل

۰۷ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۰:۵۵ کد : ۴۹۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۶۹۰
بازدید رئیس دانشگاه زابل از امکانات مرکز نوآوری و توسعه فناوری دانشگاه زابل

مقام معظم رهبری:

"... باید دقت کنیم، فکر کنیم و به دنبال کشف ناشناخته‌ها باشیم ... راه‌های میان‌بر را پیدا کنیم و از بدعت و نوآوری در وادی علم، بیمناک نباشیم. این حرکت و انگیزه باید در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی ما به صورت انگیزه‌ای عام، امری مقدس و یک عبادت تلقی شود، ... ما بایستی این جرأت را داشته باشیم که فکر کنیم می‌توانیم نوآوری کنیم..."

به نقل از روابط عمومی دانشگاه زابل:

دکتر پیمان افراسیاب رئیس دانشگاه زابل از امکانات مرکز نوآوری و توسعه فناوری دانشگاه زابل بازدید به‌عمل ‌آوردند.

ازجمله عواملی که ایجاد مراکز نوآوری را به یک نیاز تبدیل کرده است، به وجود آمدن تغییرات سریع در فناوری‌های روز دنیا و مسائل اجتماعی جامعه امروز است. مراکز نوآوری با همان ایده جذب خلاقیت‌ها و نوآوری‌های افراد ایجادشده‌اند و به دنبال عرضه یک محصول به بازار هستند، البته محصولی که بر مبنای دانش و پژوهش ساخته شده باشد.

با توجه به این مهم و بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نوآوری دانشگاه زابل در سال 1399 مجوز تاسیس مرکز نوآوری و توسعه فناوری را اخذ نمود. این مرکز از اردیبهشت ماه 1402 فعالیت واقعی خود را آغاز نموده تا بتواند در محیطی هم افزا ایده های نو را جذب نموده تا بتواند پاسخگوی نیازهای فناورانه منطقه باشد.

در حال حاضر در این مرکز 14 شرکت، 21 هسته و 42 ایده نوآورانه و فناورانه در زمینه های فنی مهندسی، کشاورزی و صنایع غذایی، صنایع دستی، علوم انسانی و تولید محتوا در حال فعالیت می باشند.


( ۱۰ )

نظر شما :