حضور رئیس دانشگاه زابل در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور

۲۲ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۷:۲۲ کد : ۵۰۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۵۳
حضور رئیس دانشگاه زابل در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور

به گزارش روابط عمومی دانشگاه زابل:

اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با حضور وزیر علوم و رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشوردر سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزار شد و در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید درباره مسائل مختلف در زمینه آغاز سال تحصیلی تبادل نظر صورت گرفت.

در این اجلاس دکتر زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به بیان توصیه‌های آغاز سال تحصیلی پرداخت و گفت: شورایعالی انقلاب فرهنگی درباره آمایش آموزش عالی مصوبه‌ای در ۹ بند دارد، ما هم تلاش می‌کنیم که به مرور طرح آمایش را ساماندهی کرده و انجام دهیم، برخی اقدامات نیاز به پیش‌بینی‌های لازم دارد، به عنوان مثال وقتی لازم است که رشته جدیدی را تأسیس کنید نیاز به برنامه‌های جدید دارد و باید زیرساخت‌های جدید و اعضای هیأت علمی داشته باشیم.

وی افزود: ما باید تا جایی که امکان دارد آمایش را به گونه‌ای انجام دهیم که از ظرفیت‌ها استفاده کرده و یک هم‌افزایی داشته باشیم، به طور کلی بحث آمایش را به صورت استانی و از طریق کارگروه‌های استان‌ها پیگیری می‌کنیم، از این به بعد رشته‌های تکراری تأسیس نمی‌شود و تلاش می‌کنیم بهره‌وری بالا رود.

دکتر زلفی‌گل درباره آغاز سال تحصیلی جدید هم گفت: با توجه به این‌که اول مهرماه تعطیل است آغاز سال تحصیلی برای دانشگاه‌ها از سوم مهرماه خواهد بود، البته برای ورودی‌های جدید دوره کارشناسی به‌دلیل این‌که دانشجو معلمانی که از طریق آموزش‌وپرورش قرار است پذیرفته شوند، چند برابر اضافه می‌شوند و بحث صلاحیت‌های علمی و مصاحبه علمی و گزینشی آنها مطرح است مجبور بودیم فرصتی به آن‌ها بدهیم تا آموزش‌وپرورش فرصت این مصاحبه علمی را داشته باشد.

وزیر علوم افزود: همچنین امسال آزمون پذیرش دانشجویان نیز در دو نوبت انجام شد و برای اولین‌بار تأثیر قطعی معدل را داشتیم و این اطلاعات باید از طریق آموزش‌وپرورش به سازمان سنجش ارسال می‌شد بنابراین ورودی‌های جدید را از هفته سوم مهر ماه پذیرش خواهیم کرد.

زلفی‌گل با بیان اینکه در سال جدید سعی می‌کنیم برنامه‌های هنری و فرهنگی برای اوقات فراغت دانشجویان داشته باشیم، اظهار داشت: من قول می‌دهم که تمام تلاشم را انجام دهم تا عزیزان دانشجو در کمال امنیت و آرامش و آسایش بتوانند فعالیت‌های علمی فرهنگی ورزشی هنری خود را پیگیری کنند.

کلید واژه ها: رئیس دانشگاه


نظر شما :