شش عضو هیات علمی دانشگاه زابل در فهرست دو درصد پژوهشگران برتر دنیا براساس اطلاعات وبسایت «Elsevier»

۱۷ مهر ۱۴۰۲ | ۰۸:۱۴ کد : ۵۳۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۰۴۹
شش عضو هیات علمی دانشگاه زابل در فهرست دو درصد پژوهشگران برتر دنیا براساس اطلاعات وبسایت «Elsevier»

به گزارش روابط عمومی دانشگاه زابل:

بر اساس تازه‌ترین اطلاعات ارائه شده در وبسایت «Elsevier»، نام شش عضو هیات علمی دانشگاه زابل در فهرست دو درصد پژوهشگران برتر جهان قرار گرفت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با اعلام این خبر افزود:  آقایان دکتر مصطفی خواجه (استاد تمام گروه شیمی)، دکتر بهروز کشته‌گر (دانشیار گروه مهندسی عمران)، دکتر محمدرضا رخشانی (دانشیار گروه مهندسی برق)، دکتر عباس رهدار (دانشیار گروه فیزیک) دکتر احسان احمدی‌فر (دانشیار گروه شیلات) و سرکار خانم دکتر فاطمه کاراندیش (دانشیار گروه مهندسی آب) جزء دو درصد پژوهشگران برتر دنیا قرار گرفتند.

شایان ذکر است که اطلاعات ارائه شده در دو بخش تداوم (5 ساله تا پایان سال 2022) و یک ساله (تنها سال 2022) محققین را بر اساس شاخص‌های h-index، hm-index، استناد به مقالات در خصوص جایگاه نویسندگان و یک شاخص ترکیبی (c-score) و با استفاده از داده‌های پایگاه اسکوپوس، مشخص نمود. باید توجه داشت که شاخص C-score به جای کمیت (تعداد انتشارات) بر تأثیر (استنادها) تمرکز می‌کند و همچنین اطلاعات مربوط به همکاران مقاله و موقعیت‌های نویسنده (تک‌نویس، اولین، آخرین نویسنده) را در بر می‌گیرد.

 نتایج این پژوهش در پایگاه Elsevier  در مقاله‌ای با عنوان October 2023 data-update for "Updated science-wide author databases of standardized citation indicators" در لینک زیر در دسترس است:

https://elsevier.digitalcommonsdata.com/datasets/btchxktzyw/6

 


( ۲۵ )

نظر شما :