افتتاح مرکز نوآوری و توسعه فناوری دانشگاه زابل با حضور استاندار سیستان و بلوچستان

۰۷ آبان ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۷ کد : ۵۷۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۲۶
افتتاح مرکز نوآوری و توسعه فناوری دانشگاه زابل با حضور استاندار سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه زابل:

روز یکشنبه 7 آبان‌ماه 1402، مرکز نوآوری و توسعه فناوری دانشگاه زابل توسط سردار محمد کرمی استاندار محترم سیستان و بلوچستان افتتاح گردید.

در این مراسم دکتر افراسیاب ریاست محترم دانشگاه زابل، ضمن تقدیم مراتب امتنان خانواده بزرگ دانشگاه زابل از سالها تلاش‌ مستمر و خدمات ارزنده سردار کرمی طی سالیان متمادی خدمت و جهاد؛ تجهیز و راه‌اندازی مرکز نوآوری و توسعه فناوری دانشگاه زابل را که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همراه بوده است، شروعی دوباره برای دانشگاه زابل دانست. رییس دانشگاه ضمن تقدیر از دغدغه‌مندی و حمایت‌های سردار کرمی افزود: مرکز نوآوری دانشگاه زابل طلیعه‌ای برای آینده‌ای روشن است؛ محلی برای پردازش ایده‌ها و تبدیل آنها به محصول. ایشان دانشگاه و مراکز نخبگانی را محلی برای پیوند، تقویت و حمایت از ایده‌ها دانست و پیشنهاد ایجاد صندوق مالی برای حمایت و به‌بار نشستن ایده‌های ناب بصورت مشترک بین دانشگاه، پارک علم و فناوری و استانداری را بسیار ضروری دانست.

سردار کرمی، استاندار محترم سیستان و بلوچستان نیز در این نشست به ظرفیت بالای دانشگاه زابل و توسعه هسته‌های فناور در دانشگاه و همراهی هر چه بیشتر اعضای هیأت علمی در تولید ایده به محصول اشاره کرد. ایشان راه‌اندازی مرکز نوآوری را فرصتی بسیار مناسب برای هم‌افزایی ایده‌های خلاقانه و بستری برای رشد و شکوفایی بیش از پیش مجموعه‌های دانش بنیان دانست. وی افزود: شرط ایجاد ایده‌های نو، تلاش جهادی و داشتن پشتوانه‌ی علمی است و گسترش این مرکز می‌تواند علاوه بر کمک به حل مسائل پیش روی این منطقه، اهمیت زیادی در حوزه‌ی مهارت‌آموزی برای دانشجویان و حتی دانش‌آموزان نیز دارد.

شایان ذکر است مرکز نوآوری و توسعه فناوری دانشگاه زابل شامل 18 شرکت و 21 هسته فناور در حوزه‌های علوم مهندسی، کشاورزی و صنایع غذایی، الکترونیک و هوشمندسازی (ICT و IOT)، صنایع دستی و هنرهای تجسمی، و علوم انسانی است.


( ۴ )

نظر شما :