آیین تکریم و معارفه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه زابل برگزار شد

۰۸ آبان ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۶ کد : ۵۷۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۰۷
آیین تکریم و معارفه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه زابل برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه زابل،

آیین تکریم مسئول سابق و معارفه مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با حضور حجت الاسلام و المسلمین میراحمدی معاون نیروی انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، حجت الاسلام و المسلمین بامری نماینده استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، دکتر افراسیاب رییس دانشگاه زابل، اعضای هیأت رییسه دانشگاه و جمعی از  اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان در روز دوشنبه 8 آبان ماه 1402 در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه زابل برگزار گردید.

دکتر افراسیاب رییس دانشگاه زابل، در این مراسم گفت: رابطه دوستانه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه زابل با دانشجویان و دانشگاهیان و در عین حال مدیریت با برنامه ریزی دقیق و سیستماتیک از دلایل مهم پیشرفت‌های چشمگیر دانشگاه در زمینه فعالیتهای فرهنگی بوده است.

ایشان در ادامه سخنان خود یاد آور این نکته شدند که برای اولین بار مرکز مشاوره ازدواج در دوره‌ی مسئولیت حجت الاسلام مهران راه اندازی گردید. علاوه بر این دوره های متعدد تربیت مربی مشاور خانواده و ازدواج در این مدت برگزار شد.

در آخر هم، تقدیر و تشکر از فعالیت های حجت الاسلام مهران در دوران تصدی مسئولیت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه زابل و خیر مقدم به حجت الاسلام فرجیان مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، به عمل آورد.

همچنین در این مراسم؛ حجت الاسلام و المسلمین بامری رئیس دفاتر نهاد دانشگاه های استان گفتند: یکی از اهداف مهم انبیای الهی گسترش معارف دینی بوده است که لازمه رسیدن انسان به درجه قرب الهی و کمال انسانی است. ایشان با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) که می‌فرمایند: «افضل ترین انسان ها کسانی هستند که از لحاظ معرفت دینی خود را اعتلا می بخشند»، یکی از رسالت های ذاتی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در مراکز دانشگاهی را توسعه معرفت دینی و تحکیم ارزش¬های دینی و فضائل انسانی دانست.

در نهایت سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از تلاشهای صادقانه و ارزشمند حجت الاسلام مهران از مسئولین و دانشجویان درخواست کردند همکاری و همدلی لازم با مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری را همانند گذشته داشته باشند.

حجت السلام و المسلمین میراحمدی معاون منابع انسانی نهاد در دانشگاه ها نیز بیان نمود: اساس تشکیل دفاتر نهاد در دانشگاه ها به تعبیر مقام معظم رهبری نه تنها دخالت در امور دانشگاه ها نیست، بلکه طِبابت معنوی، همدردی، همراهی و تبیین علمی معارف دینی، تعمیق معارف اسلامی، رفع کج اندیشی‌ها و ایجاد ارتباطات صمیمانه است.

وی افزود: رسالت اصلی نهاد رهبری در دانشگاه ها ابلاغ پیام های الهی و تداوم جریان تبلیغی است که ابزار مورد نیاز آن حکیمانه سخن گفتن و حکیمانه رفتار کردن است و در پایان از تلاشهای مضاعف حجت الاسلام مهران که با ایجاد ارتباط صمیمانه با جامعه دانشجویان توانسته است این مفاهیم را به خوبی به آن ها منتقل کند، تقدیر ویژه نمود.

در پایان مراسم حجة‌الاسلام فرجیان به عنوان مسئول جدید دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه زابل معرفی شد و از زحمات حجت الاسلام مهران با اهداء لوح تقدیر  از سوی ریاست دانشگاه زابل قدردانی شد.


( ۷ )

نظر شما :