پیام رئیس دانشگاه به مناسبت ۱۳ آبان ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی

۱۲ آبان ۱۴۰۲ | ۱۶:۴۲ کد : ۵۸۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۳۳۵
پیام رئیس دانشگاه به مناسبت ۱۳ آبان ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه زابل:

دکتر پیمان افراسیاب رئیس دانشگاه زابل طی پیامی فرارسیدن سیزدهم آبان ماه روز ملی مبارزه با استکبار را گرامی داشت. متن این پیام بدین شرح است:

 

باسمه تعالی

 

در آسمان تاریخ معاصر این دیار، ستاره‌ی سیزدهم آبان ماه فروزشی کم رقیب دارد، این روزِ خدایی که داغِ تبعید ناجوانمردانه پایه‌گذار انقلاب در سال ۴۳ را در سینه داشت، در سال ۵۷ با شهادت جمعی از دانش آموزانِ باورمند میهن، رنگ خون به خود گرفت و با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸ به نماد فروغمندِ مبارزه ازلی با ستم و استکبار بدل گشت. به گفته رهبر انقلاب اسلامی “سیزده آبان روز بسیار مهمی است؛ به یک معنا روز دانش‏ آموز است، به یک معنا روز دانشجوست، به یک معنا روز استواری ملت ایران در مقابل ترفند استکبار است”.

اینجانب با گرامیداشتِ نام و یاد تمامی شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس؛ این روز بزرگ را که تبلور آگاهی و پیشگامی فرزندان و جوانان برومند ایران زمین در عرصه مبارزه با استکبار و بیدادگری است را گرامی می دارم و امیدوارم با درک صحیح تکلیف سنگینی که تجربه گران­سنگِ استبدادستیزی بر دوش تمامی صحنه سازان علم و دانش نهاده است؛ به کوشش و کُنشی فاخر، زنگارِ درنگ و ایستایی از حرکت علمی کشور بزداییم و با رویکردی پُخته و فرهیخته در دانش افزایی و خودباوری، نقشی موثر در پیشبرد اهداف نظام در مسیر استقلال طلبی و استکبار ستیزی ایفا نماییم.

 


نظر شما :