برای نخستین بار دو عضو هیات علمی دانشگاه زابل در فهرست یک درصد پژوهشگران برتر دنیا قرار گرفتند

۲۳ آبان ۱۴۰۲ | ۲۱:۲۷ کد : ۶۰۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۵۹۵
برای نخستین بار دو عضو هیات علمی دانشگاه زابل در فهرست یک درصد پژوهشگران برتر دنیا قرار گرفتند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه زابل:

بر اساس تازه ترین گزارش ارائه شده توسط مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) در خصوص پژوهشگران ایرانی پراستناد یک درصد برتر دنیا (1402) که بر اساس اطلاعات پایگاه وب آو ساینس (WOS) ارائه شده است، دکتر بهروز کشته گر (دانشیار گروه مهندسی عمران) و دکتر احسان احمدی فر (دانشیار گروه شیلات) جزء یک درصد پژوهشگران برتر دنیا قرار گرفتند.

شایان ذکر است پژوهشگران در هر رشته بر حسب تعداد استنادهایی که در پایگاه وب آو ساینس دریافت کرده اند مرتب‌سازی و سپس پژوهشگران یک درصد برتر بر اساس حدود آستانه استنادی ESI به عنوان پژوهشگران علمی در نظر گرفته می شوند. بنابراین معیار انتخاب پژوهشگران در این فهرست، تعداد استنادهای صورت گرفته به تولیدات علمی آنها است. بر همین اساس پژوهشگرانی که توانسته اند بر اساس فعالیت پژوهشی و تحقیقاتی خود در ده سال اخیر به بالاترین سطح اعتبار بین المللی دست یابند در دسته پژوهشگران پر استناد یک درصد جهان قرار می گیرند.

بر این اساس آقای دکتر بهروز کشته گر در حوزه موضوعی «چند رشته ای» و آقای دکتر احسان احمدی فر در حوزه موضوعی «علوم گیاهی و جانوری» با تعداد کل استنادات 4478 و 1035 مورد، جزء فهرست یک درصد پژوهشگران برتر دنیا قرار گرفتند.

کلید واژه ها: معاونت پژوهش و فناوری فهرست یک درصد


( ۱۵ )

نظر شما :