پیام رئیس دانشگاه به مناسبت فرارسیدن «شانزدهم آذرماه» بزرگداشت «روز دانشجو»

۱۶ آذر ۱۴۰۲ | ۱۰:۲۵ کد : ۶۶۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۲۲
پیام رئیس دانشگاه به مناسبت فرارسیدن «شانزدهم آذرماه» بزرگداشت «روز دانشجو»

به گزارش روابط عمومی دانشگاه زابل:

دکتر پیمان افراسیاب، رئیس دانشگاه زابل در پیامی، فرارسیدن شانزدهم آذرماه، «روز دانشجو» را گرامی داشت. متن این پیام به شرح ذیل است:

 

باسمه تعالی

«مظهر شهامت و سرعت عملِ ملت ایران، دانشجویان بودند»

مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

شانزدهم آذرماه، یادآور آغازِ حضور مقتدرانه و هوشمندانه­ی جامعه دانشگاهی ایران در میدانگاهِ رویدادهای سیاسی و حماسی تاریخ معاصر است. روزی که وجهِ تسمیه­اش را از نقشِ بی­بدیل دانشجویانی که همواره پرچمدارِ بیداری و نمادِ آگاهی در بزنگاههای سیاسی ایران اسلامی بوده­اند، یافته­است و تداعی­گرِ روحیه ستم‌ستیزی و ضداستعماری جوانانِ روشن­اندیشی است که به فروغِ مشعلِ فروزانِ آگاهی و دانایی، بر تاریکی جهل و نادانی چیره می­گردند و استوار و امیدوار، نقشِ پیشرفت و آبادانی و آینده میهن را رج می­زنند.

"روز دانشجو"، مصداق و مظهر اقتدار و بالندگی با تکیه بر استعدادها و ظرفیت­های بی­پایانی است که به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله­العالی) «مظهر شهامت و سرعت عملِ ملت ایران» محسوب می شوند. این روز گرامی را ارج می­نهم و صمیمانه­ترین آرزوها و درودهای خود را به دانشجویان فعال و پویای ایران اسلامی به ویژه دانشجویانِ ساعی دانشگاه زابل تقدیم می­نمایم. بدینوسیله ضمن ادای احترام به مقام دانشجویان شهیدی که جان خود را در راه اعتلای دین و میهن بر کف اخلاص نهادند؛ برای تمامی دانشجویان متعهد و مستعدی که با بهره‌گیری از تقوا و تفکر و تلاش؛ تحقق و تعالی آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را ممکن می سازند آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون دارم. امیدوارم که با تکیه بر کنش­مندی و توانمندی­های والای خود، ضمن خودسازی انقلابی و کسب آگاهی از جایگاهِ خطیر دانایی و دانش­مداری در تعیین سرنوشت کشور؛ نقشی شایسته‌ در رقم‌زدنِ خودکفایی ملی و اعتلای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایران عزیز ایفا نمایند.


نظر شما :