مسئول دفتر ارتباط با فرهنگستان زبان و ادب فارسی در دانشگاه زابل منصوب گردید

۲۹ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۲:۲۳ کد : ۷۹۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۲۶
مسئول دفتر ارتباط با فرهنگستان زبان و ادب فارسی در دانشگاه زابل منصوب گردید

به گزارش روابط عمومی دانشگاه زابل،

دکتر حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در نخستین نشست مسئولان دفترهای ارتباط با فرهنگستان در دانشگاه‌ها که در تاریخ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ برگزار گردید، براساس حکمی دکتر محمد میر، عضو هیأت علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی را به سمت مسئول دفتر ارتباط با فرهنگستان زبان و ادب فارسی در دانشگاه زابل  منصوب کرد.

 

دکتر حداد عادل در این حکم خطاب به دکتر محمد میر آورده است:

پیرو معرفی‌نامه رئیس محترم دانشگاه زابل، به موجب این حکم به‌عنوان مسئول دفتر ارتباط با فرهنگستان زبان و ادب فارسی در آن دانشگاه منصوب می شوید. امید است با همراهی مسئولان و اعضای محترم هیئت‌علمی در برقراری پیوند گسترده‌تر جامعه دانشگاهی با فرهنگستان به‌منظور پاسداری از زبان و ادبیات فارسی در جامعه موفق باشید.

ایجاد دفتر ارتباط با فرهنگستان در دانشگاه‌ها، به منظور بهره‌مندی از دانش استادان در زمینه بهبود و تقویت زبان و ارتقای علمی و ادبی دانشجویان است که سهم به‌سزایی در ارتقای زبان و ادبیات فارسی دارند. این دفتر می‌تواند نقش مهمی در معرفی فرهنگستان به عموم دانشگاهیان و دانشجویان در رشته‌های مختلفی چون زبان‌شناسی، ایران‌شناسی، فرهنگ و زبان‌های باستانی و دیگر رشته‌های مرتبط داشته باشد. مشارکت در برگزاری کارگاه‌های آموزشی (فرهنگ‌نویسی، گردآوری گویش‌های ایرانی، واژه‌گزینی و اصطلاح‌شناسی، دانشنامه‌نگاری و...)، ارسال نسخه‌هایی از انتشارات فرهنگستان(کتاب، مجله و...) به دانشگاه‌ها، ارسال اولویت‌های پژوهشی فرهنگستان برای آگاهی و مشارکت اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان دانشگاه‌ها از مهم ترین اقدامات و تعهدات فرهنگستان به شمار می‌رود.


( ۲ )

نظر شما :