انعقاد تفاهم نامه همکاری های علمی- فرهنگی بین دانشگاه زابل و بنیاد ایران شناسی

۱۴ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۱:۲۷ کد : ۸۲۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۳۲۳
انعقاد تفاهم نامه همکاری های علمی- فرهنگی بین دانشگاه زابل و بنیاد ایران شناسی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه زابل؛

تفاهم نامه همکاری های علمی- فرهنگی بین دانشگاه زابل و بنیاد ایران شناسی منعقد و به امضای دکتر پیمان افراسیاب رئیس دانشگاه و دکتر دادخدا خدایار نماینده بنیاد ایران شناسی و مدیر شعبه استان سیستان و بلوچستان بنیاد ایرانشناسی رسید.

مشارکت در برگزاری و حمایت های قاطع مادی و معنوی از تأسیس و راه اندازی «مرکز سیستان پژوهی» در دانشگاه زابل در راستای ایجاد فرصت های مطالعاتی برای نخبگان، پژوهشگران ایرانی و غیرایرانی در زمینه های ایران شناسی و سیستان شناسی، فراهم کردن زمینه بهره برداری از ظرفیت اعضای هیئت علمی و پژوهشگران در زمینه مسائل آموزشی و پژوهشی و همکاری درزمینه اجرای پروژه‎های تحقیقاتی اساتید و دانشجویان بخشی از موضوع های این تفاهم نامه است.

همچنین، همکاری در برگزاری همایش‎های علمی در سطح استانی‎، ملی و بین‎المللی مرتبط با موضوعات موردنظر بنیاد و دانشگاه زابل، همکاری مستمر و نظام مند در اجرای طرح ها و پژوهش‌های مورد نیاز و همکاری در برگزاری نشست های مشترک و توسعه و تعالی فرهنگ سازی و ایده پردازی از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه است.

در راستای این تفاهم نامه مرکز سیستان پژوهی در طبقه همکف ساختمان معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه افتتاح گردید و آماده ارائه خدمات به پژوهشگران گرامی است.

امید است دانشگاه بتواند با انعقاد این تفاهم‌نامه نقش خود را در تاریخ و تمدن سیستان به ثمر نشانده، اهمیت جایگاه سیستان با حضور و همراهی بنیاد ایران شناسی بیش از قبل آشکار شده و به توسعه تاریخ این شهر با چنین قدمتی، کمک گردد.


نظر شما :