دومین جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در دانشگاه زابل برگزار شد

۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۷:۱۸ کد : ۸۹۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۷۸
دومین جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در دانشگاه زابل برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه زابل:

آیین اختتامیه دومین جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در محل سالن همایش‌های بین المللی دانشگاه زابل با تجلیل از ۱۰۰ نفر در بخش‌های شعر، داستان، موسیقی و نمایش و همچنین از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر سیستان برگزار شد.

این مراسم که با استقبال پرشور مردم سیستان همراه بود با حضور معاون اجتماعی و سیاسی استاندار سیستان و بلوچستان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، فرماندار ویژه شهرستان زابل، جمعی از مدیران منطقه سیستان، ریاست محترم دانشگاه و اعضای هیات رییسه، اعضای هیات علمی و دانشجویان برگزار شد.

دومین جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن با هدف یافتن و پالایش دانش آموزان متوسطه اول و دوم حوزه سیستان در پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در چهار محور شعر، داستان، موسیقی و نمایش انجام شد. این جشنواره در 5 سطح در مدارس (54 مدرسه) و محله (15 محله) سیستان اقدام به استعدادیابی نمود. پس از تشکیل کمیته های تخصصی در محورهای جشنواره با کمک انجمن شعر و ادب آزاد سرو سیستان، انجمن داستان نویسی ارنواز، انجمن موسیقی، انجمن نمایش زابل، دانشگاه زابل و با نظارت موسسه فرهنگی هنری سرزمین بادهای سیستان و بلوچستان، مراحل و فرم های مورد نیاز طراحی و مورد تصمیم گیری کمیته علمی جشنواره قرار گرفت.

سطح اول جشنواره در مدارس و محله (مساجد) حوزه سیستان و با مراجعه حضوری تیم اجرایی انجام شد و 8250 دانش آموز در کلیه محورها در این سطح شرکت نمودند. بعد از داوری آثار، سطح دوم جشنواره با مشارکت 5100 دانش آموز (شعر: 1100 نفر، داستان: 2150 نفر، نمایش: 1250 و موسیقی: 600 نفر) پس از برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی توسط کمیته علمی انجام شد. سطح سوم نیز همانند سطح دوم بعد از داوری آثاز سطح قبل با حضور 2150 دانش آموز (شعر: 450 نفر، داستان: 790 نفر، نمایش: 660 و موسیقی: 250 نفر) و پس از برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی انجام شد. سطح چهارم با 200 دانش آمور منتخب (در هر محور 50 نفر) برگزار و پس از داوری نهایی در هر محور 25 نفر منتخب توسط کمیته علمی تخصصی هر بخش انتخاب و به دبیرخانه جشنواره معرفی شدند.


( ۴ )

نظر شما :