نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ با حضور بیش از ۴۳۰۰ داوطلب همزمان با سراسر کشور در دانشگاه زابل برگزار شد

۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۱:۵۰ کد : ۹۱۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۴۶۲
نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ با حضور بیش از ۴۳۰۰ داوطلب همزمان با سراسر کشور در دانشگاه زابل برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه زابل:

نوبت اول آزمون سراسری سال 1403 با رعایت کامل مقررات و دستورالعمل‌های سازمان سنجش آموزش کشور و تأمین شرایط مناسب برای داوطلبان، طی روزهای پنج شنبه و جمعه 6 و 7 اردیبهشت ‌ماه همزمان با سراسر کشور در حوزه‌های امتحانی دانشگاه زابل برگزار‌ شد. این دانشگاه به عنوان مخزن اصلی سوالات آزمون سراسری 1403 در شهرستان زابل و منطقه سیستان، طی دو روز برگزاری فرایند آزمون پذیرای تعداد 4367 داوطلب در رشته‌های ریاضی، علوم انسانی، هنر، علوم تجربی و زبان‌های خارجی بود و به تفکیک، تعداد 4160 خانم و 207 آقا در حوزه‌های مختلف برگزاری آزمون در این دانشگاه حضور یافتند. گفتنی است، بدلیل حساسیت آزمون و با توجه به امکانات دانشگاه زابل از جمله نیروی انسانی مجرب و فضای فیزیکی مناسب، بیشترین تعداد داوطلبین در حوزه های دانشگاه زابل حضور داشته اند.

صبح روز پنج شنبه تعداد 1802 داوطلب (خانم) در گروه آزمایشی علوم انسانی؛ عصر پنج شنبه 363 داوطلب (287 خانم و 76 آقا) در گروه آزمایشی هنر و 326 داوطلب (200 خانم و 126 آقا) در گروه آزمایشی زبان های خارجی؛ صبح روز جمعه 1876 داوطلب (1873 خانم و 3 آقا) در گروه آزمایشی علوم تجربی؛ در حوزه‌های امتحانی دانشگاه زابل متشکل از ساختمان‌های ابوسعید سجزی، دانشکده ادبیات در سایت جدید و سالن ورزشی امام رضا(ع) در سایت قدیم به رقابت پرداختند.

در این آزمون نیز همچون همیشه، تمرکز بر دستورالعمل های ابلاغی و پیش‌بینی تمهیدات و تدابیر لازم جهت ایجاد محیط و شرایط ایمن برای داوطلبان، به عنوان اصلی ترین وظیفه توسط مسئولین برگزار‌کننده آزمون در دانشگاه مدنظر قرارگرفته شد و با تکیه بر تجارب حاصل از برگزاری آزمون سراسری در ادوار گذشته؛ با بسیج تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود در دانشگاه برای توسعه و آماده‌سازی فضاهای فیزیکی منطبق بر اصول صحت برگزاری آزمون، به شایستگی به انجام رسید.

 

کلید واژه ها: کنکور


( ۶ )

نظر شما :