پیام تبریک رئیس دانشگاه زابل به مناسبت فرا رسیدن روز معلم

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۰:۲۴ کد : ۹۲۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۸۶
پیام تبریک رئیس دانشگاه زابل به مناسبت فرا رسیدن روز معلم

دکتر پیمان افراسیاب، رئیس دانشگاه در پیامی به مناسبت فرارسیدن دوازدهم اردیبهشت‌ماه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری «روز معلم» را به‌ تمامی تلاشگران عرصه علم و تربیت به‌ویژه «اعضای هیات علمی » و «معلمان مجتمع آموزشی» دانشگاه تبریک گفت.

 به گزارش روابط عمومی متن این پیام به شرح ذیل می‌باشد:

 

باسمه‌تعالی

پیامبر اکرم "صلی الله علیه و آله وسلم" می فرماید: «بخشنده ترین شما پس از من، کسى است که دانشى بیاموزد و سپس دانش خود را نشر دهد و پراکنده سازد.» (میزان الحکمه)

 

معلم تجلی‌گاه انوار الهی است و پرتوی نور گیتی­فروزش، همچون چلچراغی پرفروغ، روشنا بخش روان و اندیشه‌ی بشر در پیمودنِ پست و بالای زندگی است. این شعله‌ی جاویدانِ وجود معلم است که در همیشه‌ی تاریخ، شمع دانایی را در وجود بشر روشن و فروغمند نگاه داشته و کاروان دانش بشری را به‌سوی نور،شعور، خردورزی و اخلاق رهنمون گشته است.

بی‌تردید پیکره هر جامعه در صورتی پویا و ماندگار است که روح فرهنگ در آن جریانی خلاّق داشته باشد و جای بسی افتخار و سرافرازی است که ایرانیان ازسپیده ‌دم تاریخ تمدن، با فرهیختگی، پرچمدار فرهنگ و گسترش آن در پهنه گیتی بوده‌اند.

بدینوسیله ضمنِ ارج نهادن به مقام شامخ و جایگاه اندیشه استاد شهید مرتضی مطهری، صمیمانه‌‌ترین مراتب سپاسگزاری و قدردانی خویش را محضر تمامی اساتید فرهیخته دانشگاه زابل و معلمان دلسوز مجتمع آموزشی تقدیم می‌کنم و توفیق روزافزون تمامی تلاشگران عرصه دانش و خردورزی را از درگاه خدای سبحان مسئلت می‌نمایم.

کلید واژه ها: پیام رئیس دانشگاه


( ۲ )

نظر شما :