آیین تجلیل از سرآمدان آموزشی دانشگاه زابل برگزار شد

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۰:۰۴ کد : ۹۶۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۸۶
آیین تجلیل از سرآمدان آموزشی دانشگاه زابل برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه زابل:

حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه طی مراسمی با حضور دکتر افراسیاب رئیس دانشگاه و حجه الاسلام والمسلمین فرجیان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و هیات رئیسه دانشگاه از اساتید برتر عرصه آموزش در دانشگاه تقدیر به عمل آورد. در این نشست که در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه برگزار شد؛ یازده  نفر از اساتید برگزیده دانشگاه بر مبنای عملکرد ارائه شده در عرصه آموزش در سال تحصیلی گذشته، مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند.

 در آغاز این مراسم دکتر افراسیاب رئیس دانشگاه، برگزاری این نشست را فرصت غنیمتی برای تجلیل از شایستگان امر آموزش در دانشگاه برشمرد و با تاکید بر دقت بالای شاخصه های ارزیابی، نزدیک بودن امتیازات اساتید شرکت کننده در این رقابت را بسیار خوشحال کننده توصیف کرد. وی با ابراز قدردانی از تمامی مدیران و تصمیم سازان و کارکنان حوزه معاونت آموزشی که یاری‌رسانِ دانشگاه در امر توسعه‌ی آموزش بوده‌اند؛ به نقش انکارناپذیر اساتید شایسته‌ای اشاره نمود که با تولید محتوا و ارائه ایده‌های نوآورانه در امر آموزش، با کاربستِ تمامی تلاش و همت خود، وظایف ذاتیشان را به نحو احسن به انجام رسانده‌اند.

دکتر افراسیاب در پایان سخنان خود با اشاره به بازبینی آیین نامه­ های ارتقا و تبدیل وضعیت اعضای هیأت علمی توسط وزارت علوم، افزود: بزودی شاهد این خواهیم بود که اعضای هیات علمی باید در زمینه های متفاوتی نقش آفرینی کنند و مقوله ارتباط با صنعت، نوع کیفیت آموزشی اساتید، آموزش حکمت مدار، دانشجو محوری و مسئولیت‌های اجتماعی اساتید اهمیت بسیار بالایی پیدا کرده است و از اعضای هیات علمی دانشگاه خواست برای جذب و استفاده از آن مقوله ها در راستای تولید محتوا تلاش نمایند.

در ادامه حجه الاسلام و المسلمین فرجیان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یکی از شئون معلمی را در دانشگاه انسان سازی دانست و با اشاره به این نکته که اساتید این فرصت را دارند که به اخلاق، فضایل و کمالات دانشجو شکل دهی کنند، افزود: باید افق اعلا را به دانشجو نشان دهیم و به دانشجو در هر رشته و تخصصی که مشغول آموختن است، جهت دهی الهی و معنوی ببخشیم.

ایشان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند: رویه پیشینیان ما این بوده است که در مقام استادی و معلمی تاکید بر شاگرد پروری بوده است، افزود: باید هدف اصلی استاد این باشد که در حوزه تربیت صحیح پیش قدم باشد و آداب مفید و مستفید را به دانشجویان که امانت‌هایی نزد آنها هستند به خوبی بیاموزد و همیشه امانت‌دار خوبی باشد.

در پایان دکتر طباطبایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، از آموزش به عنوان محوری‌ترین خروجی دانشگاه و اساسی‌ترین رکن جامعه یاد نمود و افزود: امروزه دانشگاه به عنوان یکی از محورهای تمدن آفرین، نقش اساسی را درتحقق جامعه مبتنی بر دانایی ایفا می کند. از همین روی تربیت نیروی کارآمد، متعهد و با اخلاق همراه با انتقال صحیح دانش به عنوان مهم ترین نقش اساتید دانشگاه به شمار می آید. بدین جهت معاونت آموزشی وزارت عتف دستورالعمل انتخاب سرآمدان آموزشی را به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی ابلاغ نموده است. در همین راستا معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه زابل در مسیر تأکید بر این نقش مهم اساتید و به منظور تجلیل از سرآمدان آموزشی و تکریم شأن و منزلت ایشان نسبت به تدوین شیوه نامه انتخاب سرآمدان آموزشی اقدام نموده است.

حسن ختام این مراسم معرفی و تجلیل از سرآمدان آموزشی دانشگاه بود که تعداد 11 نفر از سرآمدان آموزشی دانشکده ها انتخاب و مورد تجلیل قرارگرفتند.

شایان ذکر است اعضای هیات علمی برگزیده که در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند عبارتند از: دکتر جمشید داوطلب (دانشکده هنر و معماری)؛ دکتر علی ارشدی (دانشکده منابع طبیعی)؛ دکتر محمدرضا دهمرده (دانشکده آب و خاک)؛ دکتر احمد قنبری و دکتر مهدی دهمرده (دانشکده کشاورزی)؛ دکتر مجتبی بهروزی و دکتر بهروز لطفی (دانشکده ادبیات و علوم انسانی)؛ خانم دکتر صدیقه اسماعیل زاده و دکتر علیرضا اویسی (دانشکده علوم پایه)؛ دکتر داریوش سعادتی (دانشکده دامپزشکی) و دکتر محمودرضا حسینی طباطبایی (دانشکده فنی و مهندسی).

همچنین از دکتر محمودرضا حسینی طباطبایی به عنوان سرآمد آموزشی دانشگاه تقدیر ویژه بعمل آمد.


( ۱۲ )

نظر شما :