پیام رئیس دانشگاه زابل به مناسبت سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد

۱۳ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۴:۰۱ کد : ۹۹۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۴۹
پیام رئیس دانشگاه زابل به مناسبت سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه زابل:

دکتر افراسیاب رئیس دانشگاه زابل طی پیامی سالگرد ارتحال بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خرداد را به عموم مردم ایران به‌ویژه جامعه دانشگاهی تسلیت گفت. متن این پیام بدین شرح می‌باشد:

 

 

باسمه‌تعالی

« اکنون در کنار خاطره‏ى تلخ چهاردهم خرداد، این واقعیت شیرین در برابر چشم ماست که امام راحل، اگر نه به جسم، اما با فکر و راه و وصیت همیشه‏زنده‏ى خود در کنار ماست و زنده است و به فضل و قدرت خدا، هیچ قدرتى نخواهد توانست این حضور و حیات را سلب کند»

مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)

 

امام خمینی (ره) الگوی کامل یک انسان مسلمان و نمونه ی بارز یک رهبر اسلامی متعهد بود که با عظمت آرمانهایش و مهابت اراده اش، ارزش های اسلامی و اخلاقی و معنوی را از انزوا و خمود خارج ساخت و با اهتزاز پرچمِ پرافتخار قرآن در جهان، به اسلام و مسلمین عزتی دوباره بخشید. او روحِ زمان بود که با سلوک علمـی و عملی خویش، بذرِ قدرت و جسارتِ ایستادگی در برابر خفقان و حرمان و ستم را در خاک قلب و اندیشه ی آزادیخواهان و آزاداندیشان نشانید. بذری که به درخت تناور و ریشه داری از وحدت و اراده و ایمان مردم بدل گشت که بنیانِ ستم و وابستگی را از هم گسست و با روی نمودن به سپیده ی روشن امید و خودباوری در بهار انقلاب، به شکوفه ی عزت و استقلال نشست.

این‌جانب سالگرد رحلت بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران و شهادت یاران آزادمرد ایشان در قیام خونین 15 خرداد 1342 را به عموم هم‌میهنان به‌ویژه خانواده بزرگ دانشگاه زابل تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند سبحان، توفیقِ پاسداری شایسته از آرمان‌ها و پیوند ناگسستنی با اندیشه های امام راحل و یاران پایمردش را برای همگان مسئلت می نمایم. امید که جامعه ی دانشگاهی ایران به عنوان پیشرانِ تغییر و تحول در جامعه، در سایه پشتکار و خودباوری در لوای فرامین مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، در حفظ و تداوم میراث ماندگار مقتدای مظلومان و آزادیخواهان و اعتلای ایران بیش از همیشه تلاش نماید و بسترهای رشد و بالندگی کشور را بیش از پیش فراهم آورد.


( ۶ )

نظر شما :