شرح وظایف و اهداف مدیریت نظارت و ارزیابی

پس از تصویب «آیین نامه تشکیل دفاتر نظارت و ارزیابی دانشگاهها» و ابلاغ آن در نیمه دوم سال ۱۳۷۷، دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه زابل، تحت نظر مستقیم رئیس دانشگاه با هدف، وظایف و تشکیلات ذیل فعالیت می کند:

اهداف تشکیل دفتر نظارت و ارزیابی

  • توصیف وضع موجود با توجه به شاخص‌های فعالیت هر یک از بخش‌ها
  • ارایه پیشنهادها و راهکارهای ممکن برای رسیدن به وضع مطلوب
  • تصمیم‌گیری، هدایت و نظارت بر انجام فرایند ارزیابی درونی کیفیت در گروههای آموزشی
  • فراهم نمودن زمینه برگزاری کارگاه‌های آموزشی جهت اطلاع رسانی و ترویج دانش ارزیابی درونی به عنوان لازمه بهبود کیفیت در بین گروههای مختلف آموزشی

وظایف

  • تدوین سیاست‌ها و برنامه‌ها و ارایه راهکارهای مناسب اجرایی در زمینه نظارت و ارزیابی دانشگاه به منظور ارتقای کیفیت آموزشی، پژوهشی، فناوری، فرهنگی، عمرانی و پشتیبانی دانشگاه
  • نظارت بر حسن اجرای مصوبات شوراها، مقررات، آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها در همه زمینه های فعالیت دانشگاه
  • دریافت و تجزیه و تحلیل آمار و اطلاعات دانشگاه به منظور سنجش میزان دستیابی به اهداف مورد نظر در مادۀ ۱ و ارسال گزارش عملکرد در پایان هر نیمسال تحصیلی به دبیرخانه شورای نظارت و ارزیابی وزارت
  • نظارت بر چگونگی تحقق اهداف توسعه ایی دانشگاه مبتنی بر طرح جامع دانشگاه
  • ایجاد هماهنگی و ارتباط میان شورا و دبیرخانه شورای نظارت و ارزیابی وزارت و دبیرخانه استانی
  • تنظیم دستور جلسات شورا ی نظارت و ارزیابی دانشگاه
  • همکاری لازم با هیأت های نظارت و ارزیابی استانی
  • همکاری جهت ارزیابی بیرونی دانشگاه و واحدهای آن توسط نهادهای تخصصی غیردولتی
  • پیگیری اجرای مصوبات شورای نظارت و ارزیابی دانشگاه
  • برنامه‌ریزی فرایند ارزیابی درونی توسط گروههای آموزشی دانشگاه
  • برنامه‌ریزی فرایند خود ارزیابی اعضای هیأت علمی و کارکنان
  • پیگیری اقدامات و تأثیر ناشی از ارزیابی ها

کلیدواژه‌ها: ارزیابی نظارت ارزیابی فرایند ارزیابی شورای نظارت ارزیابی ارزیابی دانشگاه ارزیابی درونی دانشگاه نظارت ارزیابی دانشگاه نظارت شورای نظارت