پیام رئیس دانشگاه به مناسبت بزرگداشت «روز دانشجو» و «هفته پژوهش و فناوری»

۱۵ آذر ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۱ کد : ۱۱۸ اخبار
تعداد بازدید:۴۲۳
پیام رئیس دانشگاه به مناسبت بزرگداشت «روز دانشجو» و «هفته پژوهش و فناوری»

به گزارش روابط عمومی دانشگاه زابل:

دکتر پیمان افراسیاب، رئیس دانشگاه زابل در پیامی، فرارسیدن شانزدهم آذرماه، «روز دانشجو» را گرامی داشت. متن این پیام به شرح ذیل است:

 

باسمه تعالی

 دانشجویان، معناگرانِ راستینِ خودباوری‌ و خردورزی و پرچمدارانِ بیدارِ عدالت‌محوری و ستم‌ستیزی‌اند که با تکیه بر نیروی نبوغ و جوانی، مشعلِ فروزانِ تلاش و دانایی را راه‌نشانِ راه‌های ناهموارِ پیشرفت و آبادانی میهن می‌سازند و اندیشه و انگیزه‌ی خویش را در ترویج گفتمانِ علم و فناوری و تحققِ مرجعیت علمی کشور جهت نیل به آرمانِ خودکفایی و نفیِ‌وابستگی، به کار می‌بندند.

بدینوسیله فرصت را غنیمت شمرده و ضمن بزرگداشتِ «روز دانشجو» و «هفته پژوهش و فناوری»؛ صمیمانه‌ترین شادباش‌ها و درودهای خود را به دانشجویان و دانش‌پژوهان فعال و پویای ایران اسلامی به ویژه دانشجویانِ ساعی دانشگاه زابل تقدیم میکنم. امروز که دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در قامتِ مهم‌ترین و تاثیرگذارترین کانون‌های پیشرفت علمی و فناورانه کشور رخ می‌نمایند و ماهیت راستین و بنیادین خود را در پرورشِ نخبگان کارآمد و انجام تحقیقات و پژوهش های علمیِ مبتنی بر نیازِ جامعه، باز می‌یابند؛ به درستی می‌توان ادعا کرد که اعتلای آینده‌ی میهن جز در سایه‌ی کنش‌مندی و توانمندیِ دانشجویان و دانش‌پژوهان آگاه و باورمندی که کیمیای دانش را به اکسیرِ ایمان به رتبه‌ی کمال می‌رسانند، میسر نخواهد بود.

از درگاه خداوند متعال برای تمامی دانشجویان مستعد و متعهد ایران عزیز، سلامتی و توفیق روزافزون مسالت می‌نمایم و امید دارم که به اعتبارِ تقوا و تفکر و تلاش خویش، دانش‌جویی و علم آموزی را به بستری برای ترفیع درجات انسانی بدل گردانند و با افق‌گشایی های تازه، نقشی شایسته‌ در خودکفایی ملی و اعتلای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور ایفا کنند.

کلید واژه ها: ی دانشجویان دانش دانشگاه دانشگاه زابل زابل کشور